[Linux] Re: Buyuk Karakter

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@fide.org)
Date: Sat 23 Jun 2001 - 16:49:47 EEST

Cumartesi 23 Haziran 2001 14:48 tarihinde, Onur Kucuk şunları yazmıştı:
> Merhabalar
>
> X-windows da (X le beraber gelen tr keymap kullanarak) buyuk harfle
> "i" yazma problemim var.
>
> Shift kullanarak noktasiz "i" ye basarsam dogru yaziyor, caps lock
> kullanarak basarsam "noktali buyuk harf i" oluyor. Bunu nasil
> duzeltebilirim ?

Gözden kaçmış bir hata bu...

Bu özelliğin (hatanın) X'deki tr dosyasında kaynaklandığını sanmıyorum.
Ben X ile gelen değil, kendi yazdığım sembol dosyasını kullanıyorum ve
bu sorun bende de var. Sorun sanırım libc -> tr_TR büyük/küçük harf
ayarlarında bunu inceleyip bir çözüm bulmaya çalışacağım.

Sorun yazdığınızdan daha büyük. Capslock seçiliyken ı ve i tuşlarına
tek ve shift'le birlikte basıldığında sorun biraz daha büyüyor.
Bu sorun sizde de var mı?

Çözüm bulsam da bulamasam da (o zaman sorun X'in kaynak kodundadır ve
beni aşar.) bilgi veririm.

Nilgün