[Linux] Sblive (eskiden: IRQ problemi )

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Sat 23 Jun 2001 - 14:29:30 EEST

Merhabalar

 Sistemimde IRQ cakismasindan dolayi oldugunu zannettigim kilitlenme
problemi vardi, her ses kartini calistirdigimda sistem freeze
oluyordu. Onerileri ve yardimlari icin herkese tesekkurler, ama ne
yaptiysam sonuc alamadim, ben de karti soktum, simdi tikir tikir
calisiyor.(ayni karttan baska bir tane bulup onunla deniycem)

 Anlayabildigim kadariyla ses kartim hasar gormus (fiziksel degil). Ses
kartinin "ses karti" oldugu nereden anlasiliyorsa, oradaki bilgi zarar
gormus ve kendini ekran karti zannediyor. (sifirdan kurulmus 3 adet linux,
ve MS urunleriyle denedim). Kudzu display device diyor, windows
early-vga adapter diyor.

 Driverlari yukleyince windows sorun cikarmiyor, emu10k1 modulu de
sorun cikarmiyor yuklenirken, hatta linux da konsolda
mp3 dinliyorum, ama X bi calissin, bir de ses, gule gule linux....

 Yakalayabildigim tek sey, xmms de, output plugin olarak secilen oss
de, 3DSE bir sekilde enable edilmis (kardesim ? :) ve bu da ses
kartina direkt erisiyormus. Sanirim kartimi bunun bozdugunu
dusunuyorum.

 Bu kadar laftan sonra sorularim

*Ben bu ses kartini duzeltebilir miyim ? (sound blaster live value,
uzerinde flash eeprom vs goremedim)

*Sizce sorun 3DSE yuzunden mi olustu ? Kart fiziksel darbe vs almadi,
1 yildir da sapasaglamdi. XMMS de ki ayar yeni degistirildi, cunku o
linux yeni kurulmustu.

*Sizce kullanan kisi root olmasa idi bu sorun yine olusabilir miydi ?

*Kart windows da takir takir calisiyo diye bozuk statusune girmiyor,
(hatta bozuksa da sanirim ben bozdum :) ben simdi ne yapicam, windows
a mi gecicem illa muzik dinlemek icin, ya da calisan bir kartim varken
yenisini mi alicam yanina...

NOT: problem sistemde sadece ekran karti ( AGP , IRQ 11 ) ve ses karti
varken de oluyor, bios ayarlari tamam ve bios guncel, IRQ cakismasi -
bozuk slot vs yok (cok denemeler yaptim, IRQ cakismasinda da pek acemi
sayilmam) zaten butun onerileri uyguladim.

Kusura bakmayin hep uzun maillar atiyorum ama basima oyle abuk seyler
geliyor ki cok fazla bilgi vermem gerektigini dusunuyorum. (Yakinda
nazar boncugu asicam bilgisayara :)

Simdiden tesekkurler, iyi calismalar

 Onur