[Linux] Re: Oracle Client libraries For linux

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Sat 23 Jun 2001 - 08:07:13 EEST

Muhammed SOYER wrote:
> Merhaba
> php ye oracle icin destegi nasıl verebiliirm
> sistemimde oracle yuklu değil..
> oracle client libraryleri yuklemem laizm sanirim ama bu libleri nerede bulabilirim ..
> elimde linux ustune kurulu bir oracle yok ..

Merhaba,
Ben daha dun buyucek bir kurulusta oracle/apache/php kurulumu ile sac
bas yolmus ve
kucuk notlar yazip listeye gondereyim de baska kimseler benzer problem
yasamasin
diye dusunmustum... :) Tesadufun boylesi...

Oracle'in library'leri tek basina yeterli olmuyor. Oracle 8i Enterprise
Server CD'si
icerisinde oracle client kurulum secenegi de var. Bu secenek 150MB+
dosya kuruyor.

Ozellikle 7bit US-ASCII disinda kod tablosu (Turkce?) kullanmaya niyetli
iseniz
mutlaka client kurulumu yapmaniz ve NLS_LANG ve ORACLE_NLS33 cevre
degiskenlerini
set etmeniz gerekiyor. Ikinci degiskenin set edilmesinin gerekliligi
Oracle belgelerinde
ve kilavuzlarinda yazmiyor; PHP'ye Turkce sorgu yaptirtmak icin ne
yapmaniz gerektigini
Oracle'dan kolayca ogrenemiyorsunuz, cunku PHP ile deneyimleri yok.

Hasbelkader NLS33'u bulduk da hallettik... :)

sevgiler,
-bd