[Linux] Re: floatin point vs gercel sayi

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 21 Jun 2001 - 13:37:19 EEST

Selamlar..

--- Vasif ısmailoglu <vasif21@istanbul.edu.tr> wrote:

> Azerbaycanda kullanilan turkce ile bir katkida bulunalim dedim.
> Azerbaycanda bir tam sayi ve kesirli sayi kavrami var. Mesele
> 7 bir tam sayidir. 7.0 bir kesirli sayidir. Ben burada floating
> kelimesinin
> kesirli manasina geldiyini dushunmekteyim. C ve C++ proqramcilari
> daha iyi bilirler tabii. Ama C'de de float bir kesirli sayi demektir.

Elbette bizim lugatlerimizde de ayni tabirler var hocam. Fakat bizim
bilgisayardaki sayi zihniyeti gunluk lugatlere pek uymuyor. Bizde,
kayan noktali (Floating point), Sabit noktali (Fixed point), Isaretli
tamsayi, isaretsiz tamsayi gibi genel tabirler var. Ardindan bunlar bir
aciliyor Binary-coded-decimal, big-endian, little-endian gibi uzayip
gidiyor. Aslinda tam bir curcuna. Birde bunlari Turkcelestirmek varki,
hakikaten zor bir konu...

Saygi ve sevgiler..