[Linux] Mandrake 8.0 + Star Office + Türkce

From: M.Utku GOKER (mustafautku@yahoo.com)
Date: Thu 21 Jun 2001 - 09:44:26 EEST

Merhabalar,

Mandrake 8.0 kullanıyorum ve Türkçe sorunumu Ali AKPIN'ın 10 Haziranda
gönderdiği maildeki yöntemlerle çözdüm gibi görünüyor. Ekranda Türkçe
karakterleri görebiliyorum. Ama.. Open Office'de yazığım ve Word
dokümanı olarak kaydettiğim belgeleri MS Office'de açınca Türkçe
karakterler eskisi gibi anlamsız şekilde görünüyor. Printer'dan çıkanlar
da öyle çıkıyor (Linux altından yolayınca).

Sorun şu heryerde Türkçeleştirme (X Ortamında Türkçe karakter
kullanabilme) ile ilgili dokümanlar var. (Star Office dahil) Ama bu
dokümanlar programların eski sürümleri için. Yenilerinde çalışıp
çalışmayacağı garantisi yok. Ve benimde bu işi nasıl doğru bi şekilde
çözebileceğime dair bir fikrim yok. Bence Linux'ta herşeyi
Türkçeleştirelimden önce Türkçe harfleri yazabilelim. Pek çoğumuz (en
azından benim tanıdıklarım) ğ,ş,ı gibi harler olmadan yaşıyoruz Linux
altında. Bununda pek bi anlamı yok.

Aslında bir soru olacaktı bu ama biraz şikayet oldu. Biz Türkler çok iyi
şikayet ederiz.... Ama peke haksız sayılmam. Linux konusunda uzman pek
çok insanın bulunuğu bir listeye üyeyim ama hala Türkçe harfleri
kullanamıyorum....

Utku