[Linux] Re: IRQ problemi ( :(((((( )

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Wed 20 Jun 2001 - 02:04:12 EEST

Merhabalar

Oncelikle ilgilenen herkese yardimlari icin tesekkur etmek istiyorum
:)

IRQ problemim malesef cozulmedi. Pek cok slot denemeleri yaptim,
farkli IRQ degerleri ve bus lari kullanmasini saglayarak kartimi
cesitli sekillerde denedim, ekran karti ve ses karti disindaki device
lari soktugum zamanda bile problem duzelmedi :(((

Kartim su anda IRQ 10 kullaniyor ve " IRQ routing conflict in pirq table
for device 00:1f.3 " mesajini artik almiyorum, ama problemim aynen
devam.

Biosda "PNP OS = disable" durumda, yani pnp destegi bios dan geliyor, ayni
zamanda usb controller da bios da disable (ama hem linux hem de wimdoz
kendileri yakaladi yukledi boot edince).

USB driverlarini kullanarak da kullanmayarak da denedim, sonuc
degismiyor.

Ilgimi ceken sey, sblive in ses karti degil vga device gibi gorunmesi
/proc/pci icinden alinti

Bus 1, device 12, function 0:
    VGA compatible unclassified device: Creative Labs SB Live! EMU10000 (rev 8).

Bu bana cok sacma geldi, ama bilmiyorum belki de olmasi gereken budur.
(irq ya da i/o cakismasi yok, hele ekran kartiyla hic yok)

Bu problemlerim baslamadan once sapasaglam calisan redhat 7.1 den boot
etmeyi denedim, boot sirasinda kudzu hemen karsima cikti " ses karti
olan sblive sistemden cikti" dedi, ben de peki unconfigure et dedim.
Hemen ardindan " vga device olan sblive sisteme eklendi " dedi, ben de
onu ayarlamasina izin verdim, ve kudzu segfault verdi...

Redhat boot etti, ve mandrake gibi redhatde de xmms (ya da herhangi bir dijital
ses calici) kesinlikle calismiyor. Ilk play e basisimda sarki saniyesi
ilerlemiyor, ikinci basista da kilitleniyor.

Yaklasik 1 yildir bu configurasyonda kullandigim sistemimde pek cok
denemeler yaptim, isletim sistemleri yukledim (ki bunlarin pek cogu
linux) ve cok uzun suredir ne donanim ne de irq vs olarak sistem
ayarlarim degismedi. Tek yaptigim gecenlerde external modem takmak
zorunda oldugum icin kapali olan iki seri portumdan birini acmak oldu.
bu da ethernetlerden biriyle cakisti, ama portu kapatinca duzeldi.

Windows da, sapasaglam calisan ses kartim, bu kadar zaman sonra niye
bozuldu hala anlamiyorum. Ama her seyden once, bu problemi nasil
cozebilirim ??? :((

Tekrar tesekkurler

 Onur Kucuk