[Linux] Re: IRQ problemi

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 18:08:15 EEST

Selamlar..

Oncelikle, bir teknik aciklama. PCI veri yolu 4 IRQ seviyesine
sahiptir. Bu da 4 temiz IRQ kullanilabilecegi anlamina gelir. Fakat IRQ
routing islemi sayesinde IRQ cakismasi bir sorun olmaz. Bunun dogru
olmasi icin suruculerin APIC desteginin duzgun olmasi gerekir. Eger
SBLive veya onunla cakisan kartin surucusu sorunluysa, basiniz
agriyabilir. Genel kaide olarak Linux'un IRQ'larla arasi iyidir. Fakat
sizin makinede ilk bakista gorulemeyen sorun, BusMaster sorunu. PCI
yolu 4 ten fazla busmaster cihazi desteklemez. Daha dogrusu ayni anda
iki busmaster cevrimi isletilemez, ayni kanaldan. AGP bir, RTL8139 iki,
TV Karti 3, USB (?) 4, IDE 5, SB Live 6.. Biraz bu sorun basinizi
agritabilir. APIC, Dinamik calisir. Kartin bugun kullandigi kanali
yarin kullanacagi garanti degildir.

Kestirmeden, kartin yerini bir degistirin derim. Buyuk ihtimalle
duzelebilir. Birde USB suruculerini yuklemeyi deneyin. Cunku kartinizin
IRQ'su USB ile cakisiyor, belki suruculer sorunu giderebilir.

Saygi ve sevgiler..