[Linux] Re: Network varmis gibi kandirmak

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 19 Jun 2001 - 15:19:23 EEST

Selamlar..

Buyuk ihtimalle ethernet kartiniz dhcp server ariyor. Beklem suresi bu
olmali. Bunun akla yatkin tek cozumu, ethernet kartiniza static IP
atamaniz.

ifconfig eth0

komutunun ciktisinda gordugunuz ethernet kartinin IP adresini bir yere
not alin. netconfig ile dhcp/bootp'yi iptal ederek bu adresi yazin.
Bundan sonra asil senlik basliyor. Cunku DHCP, DNS adreslerini, route
tablolarini, domain adini vs. pek cok seyi otomatikman konfigure eder.
Ama buyuk ihtimalle agda degilken bunlara ihtiyaciniz olmaz. Fakat aga
tekrar baglaninca makineniz bunlari bilmek ister.

Bence en guzeli, eth kartini baslangicta otomatik olarak aktif
olmayacak sekilde ayarlayin. Sistem acildiktan sonra ag uzerinde iseniz

dhcpcd

komutunu verin, root yetkisiyle. O gerekeni yapar. Zaten aga bagli
olmayan bir makinede Up edilmis bir ethernet kartinin pek bir faydasi
yoktur gibime geliyor.

Saygi ve sevgiler..