[Linux] Mandrake 8.0 da ident i nasil aktif hale getiririm?

From: Mehmet Deniz Hatipoglu (dhatipoglu@bimel.com.tr)
Date: Tue 19 Jun 2001 - 19:08:20 EEST

Selamlar,

Mandrake 8.0 ile ident(auth) 113 portumu nasil aktif edebilirim? Bunu
xinetd ilemi halletmem gerekiyor?

Bazi fikirlerim var ama bunlarin dogrulugundan supheliyim...

Sanirim /etc/xinetd.conf da ve /etc/xinetd.d dosyasinin icine bazi
ilaveler yaparak olacak bu.

www.xinetd.org de ornek bir configrasyon dosyasi ve FAQ icinde bazi
orneklemeler var ama bir turlu isin icinden cikamadim :(

Not :(biraz uzun bir not olmus :p)
Esasen amacim XChat gibi bir IRC client ile DalNet gibi bir IRC servera
baglanmak.Ama malesef identimin olmadigi uyarisi ile IRC Servera
baglanamiyorum.
www.xchat.org deki FAQ ilk sirasinda bu problemle ilgili bir cozum
mevcut.
Orada identin XChat'in bir parcasi olmadigi ama bir cok dagitimla
beraber ident server geldigini ve mesela redhat dagitimlarinda pident'in
kullanildigi belirtilmis.Alternatif olarak da xchat_auth
kullanabilecegimi ama bunun icinde koca koca kirmizi puntolarlada bir
suru guvenlik uyarilari belirtilmis :(
Burdan yola cikarak benim kullandigim dagitim olan Mandrake 8.0 icine
dahil edilmis olan xinetd ile isimi cozebilecegimi dusundum.

Yardimlarinizi merakla bekliyorum.

M Deniz HATIPOGLU
dhatipoglu@bimel.com.tr