[Linux] Re: _[Linux]_Re:_Ynt:_Linux_neden_gerçekte_bedava_değil_-_En_Önemli_10_Neden

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 20:36:39 EEST

Selamlar..

--- Xlinux <xlinux@gmx.net> wrote:

> Edebi bir sanat vardır. Mümkünse, arasıra linuxu bırakıp edebi
> sanatlara
> bakınız. Mesela ben burada kinaye yapsam, aman Allah korusun,
> asarsınız
> herhalde. Gerçekten 50.000 programı ciddiye alıp, bir de istatistik
> hesap mı
> yaoptınız? Yoksa bunu hesaplamak için C ile programmı yazdınız? Çok
> merak
> ettim doğrusu. Hayret... :-)
>
> Sevgiler..

Sevgili XLinux, biz, en bazindan ben, vm/sp devirlerinden, kamyonla
tasinan bilgisayarlarin basinda oturup PL/I ile debelenen nesilden
gelmis insanlariz. Simdi siz 50.000 program kurdum derseniz, bu benim
icin sallama bir rakam degildir. Ben task stat ile bakinca, 200.000
process gordugum gunleri hatirlarim. Ama siz ben bunu kullaniyorum
derseniz, listedeki cogu arkadas gibi bende, 50.000 programi oturmus
kurmus olarak dusunurum. Cunku burasi edebi metinler degil Linux
gelistirme listesi. Eger bir otomobil listesine 1000 km hizla giderken
diye bir mail atarsaniz, herkes bunun olabilecegini dusunur. Ama bunu
Anadol ile yaptim derseniz, o zaman size, avcilik-aticilik listesini
gosterirler. Biz en azindan yarim yamalak edebiyat bilgimizle sizin ne
demek istediginizi anlatmaya calistik. Hepsi bu.

Eger denemek icin bilmem kac bin $'a W2K DataCenter server alip, onu
calistirabilecek kadar dev bir makinaya kurabiliyorsaniz, bu kadar
parayi bunlara harcayabiliyorsaniz, para sizin. Elbette korsanligi akla
getirmiyoruz. Oyle bir durum varsa, MS'nin onun icin soylediginiz hic
bir soze bakmadan kellenizi isteyecegini hatirlatalim. Birde sizdeki
genel hava bu. Biraz yeni olmanin verdigi heyecanla kurup ayakustu
bakip, yuzundeki makyaja kanarak, soyle guzel boyle guzel demek. Senin
olsa ne olur dedigin MCSE Sertifikasi almanin bedelini pahali odedim.
zirt pirt suresi doluyor, sizden bir avuc para istiyor. Benim yilda
bilmem kac ay bu sertifikaya calismam gerekiyor. Musterileri soyduktan
sonra, kendine destek olanlarida soymak icin iyi bir metot degilmi ?
Turkiye'nin ilk MCSE sertifikalarindan biri benimkiydi. O devirde bu
ulkede bu sertifikayi veren bile yoktu. En son hatirladigim, esim, baca
deligini kapatmak icin kullanmisti.

Bu liste sakinlerinin cogu, windows realitesini cok iyi goren
insanlardir. Hemen hepsinin MS ile vals, tango, samba vs. bilumum
havalardan dans etmisligi vardir. Ama hep ayagina basilip cani yanan bu
arkadaslar olmustur. Bu nedenle burada sana bu kadar buyuk bir taarruz
var. Sanirim biraz listede yenisin. Bak, bu listeye Windows sorulari da
sorulur bazen, Linux'la, agla filan hic alakasi olmayan. Yurtdisindaki
veya yerli Windows listelerinden dahi alamayacagin netlikte cevaplar
alirsin. Bu listede belki hic gormedigin IRIX gibi sistemlerin
adminleri de var. Buradaki insanlara MS'yi anlatmaya calisirsan,
Universite koridorlarinda "Dileyene okuma/yazma ogretirim" diye bagiran
insan pozisyonuna dusersin. Benden bir tavsiye. Bu listeyi takip et.
Genel tavsiyeleri dinle. Zaten profesyonel alanda Windows kullanirsan,
bana bunu soylemislerdi diyerek yakinda sende SIKI bir Anti-MS olursun.
Bizim kimseye kastimiz yok. Lisans ucretleri MS'ninkini binlerce (evet
binlerce) kati fazla olan O/S, DBMS vs. bu listede hic bir zaman MS'nin
lanetlendigi gibi lanetlenmez. Linux'umuzun rating'e ihtiyaci yok. Biz
onun sahipleriyiz, kimsenin onu camur atarak lekelemesine musaade
etmeyiz o kadar.

Bu arada, "Ancak devam ederse tartışma, elimi tutamayabilirim. :-)". En
fazla evdeki eski kilimden yeni bir heybe yaparsin. Burdaki kimsenin
senden korkacagini sanmiyorum. Eger mesajlara dikkat edersen, hepsi
sana bir dogruyu gostermeye calisiyordu. Senin gidip eline gecen tum
linux CD'lerini kirman, evindeki veya komsundaki Linux'u silmen bize
bir sey kaybettirmez. koca bir sehirdeki tum aletlere Linux kurmanda
bir sey kazandirmaz. Ama senin kazanip kaybedecegin cok sey olur.

Saygi ve sevgiler..