[Linux] Re: Teknik servis standardi...

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 20:11:24 EEST

Selamlar..

Madem kuyuya tasi attik, elimizi altina sokup cikaracagiz demekki :))
Ama herkesten destek geldigine gore bu hic zor olmayacak.

Aklimdan su gecti. MS, servis verecek insanlara bir sertifika veriyor.
Sonra yetkil destek merkezi demek icin belli sartlar ariyor. Bizde en
azindan gonullu bir organizasyon kurarak bu sartlari olusturup, bir
sekilde sertifikasyon programi (Dikkat edin, sertifika vermek degil,
sertifikasyon icin standartlari belirleme, hem personel, hem serviste
olmasi gereken donanim acisindan) gelistirme isini yapabiliriz. MS
cikip yetkili destek merkezlerini sayiyor. Hic ise yaramasada, boylece,
musterileri destek alacagimiz bir yer var diye kanip gidiyorlar
mezbahaya ayaklariyla..

Novell'de aynisini yapiyor. Cisco'da. Neden biz yapmiyoruz. Ornegin
Gelecek'in bir sertifika egitimi var. Ama bunun aciklanmis bir
standardi var mi ? Eger IT uzmanlarindan kabul gorecek bir standart
getirebilirsek, ilerde bu dunya capinda bir organizasyona donusebilir.
Internet imkanlarim cok kisitli. Bu nedenle yurtdisinda boyle bir
calisma varmi, yokmu kontrol edemiyorum. Ama hic rastlamadim. Yurtdisi
baglantisi olanlar icin boyle bir arastirmanin sonuclarini iletirlerse,
o standardi koyan kurumlar ile isbirligine de girip en guzeli saglamak
sart.

Ben daliyorum nete. Hem bunu arastiracagim, hem digerlerinin ne gibi
standartlar getirdigine bakacagim. Saga sola, bir teknik servisten ne
beklersiniz gibi sorular sorup, cevaplari saglayacak bir muessesenin
asgari standartlarini belirlemeye girisecegim. Ama bunun altindan tek
basima elbette kalkamam. Sizlerde bunlari yapar, su olsun, olmasin gibi
destegi verirseniz kisa surede elle tutulur bir seyler yapar, bir webte
filan yayinlariz. Arkasi kendiliginden gelir.

Bu listeye bu konuda yuklenmek biraz yanlis gibi hakikaten. Eger baska
bir list acilabilirse iyi. En azindan yahoo'da bir liste acabilirim
kendim ama, ben bu isin organizatoruyum, karar vermek bana degil,
herkese ait. Ben verilecek kararlara uyar, uygularim..

Cevaplari bekliyorum...

Saygi ve sevgiler..