[Linux] Re: ** Firewall çalışma mantığı ne? **

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 17:49:53 EEST

Selamlar..

Bu durum icin en iyi yontem, BAD+DMZ+Client aglarini ayiran bir
firewall olusturmaktir. Atlamadan soyleyelim. Her yerde "Firewall
aginizi saldirilardan korur" diye yazariz. Biraz insanlari etkilemek
icin. Ama firewall'in asil gorevi, aglari birbirinden yalitmaktir.
Yani, aglar arasinda gumruk gibi bir duvar olusturarak sadece gecis
vizesine sahip paketlerin diger aga gecmesini saglar. Bu durumda
elbette bir hayli guvenlik saglanmis olur.

Saldirilari demeyelim. wu-ftp'nin eski surumunu kullanan bir makinedeki
ftp servere, ulasilmasini engelleme imkaniniz olmaz. Bunu engellerseniz
ftp servere erisimde kaybolur. Hacker'lerde buradaki exploitlerden
kolayca sizabilirler. Fakat ornegin Linux web serverdeki telnet
servisine disaridan ulasilmasini engellersiniz.

Yapmaniz gereken serverleri ayri bir aga almak. Clientleri ayri bir aga
almak. Bunu LAYER 1 uzerinden yapmalisiniz, yani ag fiziksel olarak
ayrik olmali. Farkli HUB'u, ethernet karti vs. Ardindan web server icin
bir transparent - accelerator proxy dusunurseniz, cok iyi olur. Sonra
elde edeceginiz yapilanmaya gore ipchains, daha iyisi iptables
kullanarak soylediklerinizi yapabilirsiniz. Her makineye IP vermek, o
makineleri bir server durumuna getirmekle esanlamlidir. En iyisi
clientlere private IP ler verip, onlari NAT veya Masqueradingle nete
tasiyin.

Bu asamaya gelince, adim adim size yardimci olabiliriz.

Saygi ve sevgiler..