[Linux] X deki Turkce problemim bitti (SLACKWARE kullanicisi)

From: Serdar Gurcan (serdar@chem.metu.edu.tr)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 13:46:44 EEST

bir slackware kullanicisi olarak, Xwindow uzerinde yilllardan beri dogru duzgun
kullanamadigim Turkce'yi sonunda calisir hale getirdim..

ne mi yaptim,
1) bir redhat 7.0 cdsi icindeki /RedHat/RPMS/ dizinindeki
*ISO8859-9.rpm dosyalarini cekip rpm2tgz programiyla tar a cevirdim.. (aslinda
bu is icin herhangi bir redhat makineden ftp ile kendinize cekebilirsiniz.
/usr/share/fonts/ISO8859-9 dizini. )

2) HOWTO lar icinde yazildigi gibi /etc/XF86Config dosyasini edit ederek

FontPath "/usr/share/fonts/ISO8859-9/misc"
FontPath "/usr/share/fonts/ISO8859-9/75dpi"
FontPath "/usr/share/fonts/ISO8859-9/100dpi"
(iso8859-9 fontlarin ben bu dizinin altina koymustum)
yazmak..

3) bir de liste araciligi ile Gorkem Cetinin HOWTO larina tesekkur ederek olayi
kapatiyoruz.. X serveri de reboot ediyoruz .

bu arada www.linux.org.tr deki belgelerdeki adreslerden ve ftp.linux.org.tr
deki turkce dizininden iso8859-9 fontlari bulamamis olmam uzucu.

saygilar!