[Linux] Re: Gereksiz..+Turkcelestirme..+

From: Mustafa OZBAKIR (mozbakir@deba.com.tr)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 12:57:44 EEST

Hello Gorkem,

Monday, June 18, 2001, 2:47:55 PM, you wrote:

GC> (konsol

GC> Kusura bakma, ama konuyla ne ilgisi var? Linux ile bilim dili nerede
GC> birlesiyor? Askeri guc dili ile serbest yazilimi nasil iliskilendirdiniz?

GC> Bugun yarin bir arkadas yerellestirme icin cagri yapacak, umarim akli
GC> basinda insanlar bu mektubunu ciddiye almazlar da calisacak yeteri kadar
GC> arkadas buluruz.

GC> Lutfen, uzgorunuz yoksa, ulusal degerlere sahip cikmiyorsaniz birakin da
GC> uc gidim iradesi olanlari da su yaz sicaginda kaybetmeyelim. Ali yazar
GC> Veli bozar durumlariyla her gun karsilasiyorum. Biktim, vazgecmek
> [...]

ulusal deger? hepimiz bunun bilincindeyiz ama bilim demek her turlu
teknolojik biyolojik falan filan demektir sanırım.simdi benim asıl
bahsettigim konu murat suluhan arkadaşımın da dediği gibi bazı
terimleri anlamakta zorluk cekmek.dns = turkçe?(alan adı
sunucusu)(peki teknik olarak?)

windowsu bizmi yazdık.hayır.linuxu bizmi yazdık?hayır.
para yok.superguc degiliz.bilim adamlarımız amerikaya suraya buraya
gidiyor.bunun sorumlusu kim?yani bosuna sinirlenmenize gerek yohk
millet isvicrede bilmem nerde globalleşme karşıtı yürüyüşler yapıyor
olaylar çıkıyor.neden?ulusal bilinçlerinden ozgoruslerinden.biz de
yapiyoruz ama işte millet bu tur bir amerika+ingiliz menşeili bir
globalleşmenin farkına varmış ki öyle yapıyorlar yapıyoruz.siz
istediginiz kadar ceviri yapın.internette ingilizce siteler mi daha
çok yoksa digerlerimi?ilk okulda almanca mı ogretiyorlar
ingilizcemi?artık aşın bu konuları bazı şeyleri kabullenin.haa su var
yaw nasıl olsa bu boyle olmus boyle olacak diyede direnişi
bitiremeyiz.ben siz çeviri yapan arkadaşlarımı takdir ediyorum.sonucta
konunun temeli bu işe dayanıyor arkadaş.amerika menşeili resmi dili
ingilizce olan bir globalleşme.kültürümüzü kaybediyoruz.bunu biz değil
tüm avrupa ve asyada yaşıyor.örf ve adetlerine bizden bile fazla bağlı
olan japonya bile körelmeye başlamışsa anlayın artık yaw.
superguc olun.cok paranız olsun.fuzeleriniz olsun.TUY (turk uzay
yolları) merkeziniz olsun.sizde bir ilke adım atın intel yerine
turkmib fabrikası kurun...yani daha ne diyeyim... ben tartışma
yaratmak amacında degilim..olayın daha ii anlaşılıp sonucların ona
gore anlaşılmasından yanayım...

--
Best regards,
 Mustafa                            mailto:mozbakir@deba.com.tr