[Linux] Ynt: [Linux] Re: Ynt: Linux neden gerçekte bedava değil - En Önemli 10 Neden

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 01:07:05 EEST

Selamlar..

Bana ne MS'den yahu.. Neyine kin guducegim ki. Ne zarari var bana ? Faydasi da
yok ? Tek istedigim benim gelistiricilerinden biri oldugum Linux'u zirvalayip
karalayarak pasifize etmeye ugrasmasin.

Kimseyi tanimadan, mihenk tasina surmeden boyle bir yorum yapmam. Ama
gozlemime dayanarak soyluyorum. Senin Windows'ta bildiginden cok benim
unuttugum vardir. Sen benim disimden tirnagimdan artirdigim paralari yalvar
yakar patronlardan filan kopardiklarimi toplayip MSDN'e uye olup Windows'un
API'lerini ogrenmeye harcadigimi biliyormusun ? Geceleri sabahlara kadar
emulatorun basinda Windows kodlarini didik didik ettigimi biliyormusun ?
Zannediyorsun ki, Kafamizi Antartika'nin buzullarina sokmusuz, penguen'den
baska bir sey gormuyor gozumuz. Senin adini duymadigin sistemleri kurup
kullanmis birisi olarak, sana birazcik mantikli yolu gosterelim diyoruz ama
sen hala "Windows adminlerin hayatini kolaylastirir" gibi zirvalarin ardina
saklaniyorsun. Ben belki binlerce kez Linux kurdum, daha henuz LI yazdirmayi
beceremedim. Sen bunu becerebilmissin. Gates'e soylede sana madalya taksin.

Sen hic hayatinda Windows'a driver yazdin mi ? Hic 4 lu MCU sistemine Windows
CE kurmaya kalktin mi ? 20 Makinecikle NT kurup Paralel Processing yapmaya
ciktinmi ? Un-simmetrical Multi Processor'e NT kurmaya ciktinmi ? Windows icin
optimize donanim al, Windows icin gelistirilmis makine kullan, ardindan bunda
Windows kolay kuruluyor diye sacmala. Gidip bir S/390'a NT kurda goreyim. Yada
bir MIPS Vektor processorlu makinaya. Cok dusunme, Bir sparc'a Linux kurda
kolay nasil olurmus bir ogren. Dogru, sizin Windowsunuz cok iyidir,
Apple'larda calismaz, MIPS'lerde calismaz, Vector Processor destegi yoktur.
ARM'larda sorunludur, Kimse kullanmaz. Ama genede iyidir.

20 Yildir, IT sektorunde joker pozisyonunda bulundum. Buyuk cogunlugu
Programcilik ve Teknik servisle gecti. Belki senin reklamlarda dahil
gordugunden cok bilgisayar benim onumden gecti. Abartmadan soyluyorum
10.000'lerce DOS+ Windows kurdum. Ne dertler cikaracagini, dert acinca apisip
kalmaktan baska bir sey yapamayacagini cok iyi bilirim.

Bu "Hayati kolaylastiriyor" zirvasini bir unut once. Windoz'un basina
oturdunmu, Ne yaptigini, nasil yaptigini bilmedigin, kendi kendine bir seyler
yapmaya calisan bir sistemle bogusursun. Bana sunu garanti edebilirmisin ?
Windows'un internete her baglandiginda senin dosyalarindan birini alip MS'ye
yollamayacagini ? MS kendi bir ara urunlerinde BackDoor bulundugunu kabul
etti. Yapani bulursam cezalandiricagim dedi. Bunun aslinda bir danisikli dogus
olmadigini nerden biliyorsun ?

Al, Windows'un senin olsun. Bildigin gibi kullan. Ama bana gelip bu zirvalari
anlatmaya cikma. Linux, kullanacaksan otur once ne oldugunu bir ogren.
Binlerce sayfalik dokuman orda hazir bekliyor. Hem MS gibi binlerce dolar
uyelik ucretide istemiyor. Git Bak. Symantec kendi firmasi. Niye firewall'ini
alip Win2000'e entegre etmiyor. Win bilmem kaca koyacak, seni bir daha
sogusleyecek de ondan.

Eger, kernel, mikrokernel, flat access gibi isletim sistemi modellerini biraz
biliyorsan, MS'nin niye kararsiz urunler cikarip durdugunuda biliyorsundur.

Hala ben ne konusuyorum ki ? Hayat senin, para senin, kafa senin. Kendi
paranla agritmaya devam et. Secim senin.

Saygi ve sevgiler..