[Linux] Ynt: [Linux] Linux neden gerçekte bedava değil - En Önemli 10 Neden

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Sat 16 Jun 2001 - 01:28:26 EEST

Selamlar..

Bir alinti daha :

"Microsoft Visual Studio gelistiricilerin verimli çalismasini saglamakta ve
Linux'ta olusturulan uygulamalarla ayni islevsellige sahip güçlü ve saglam
uygulamalarin daha kisa sürede olusturulabilmesini saglamaktadir."

Ifadeye dikkat ederseniz, sanki lup diye program yapan bir seymis V.Studio..
Bugune kadar hic VS. SPx yamayan var mi ? Hatta boyle bir seyden haberi olan
ve/veya bir tanidiginin bunlari yukledigini goren. Bu kadar saglamligi
anlatilan urunun neden SP bilmem kacina gelinmis madem.

Tipik MS komedisi. Kendi hatani eksigini sakla, karsiya yuklen. Beceremezsen
git satin al, stack'a, FoxPro'ya, Symantec'e yaptigin gibi. Ama maalesef gucu
yetmedigi icin henuz Linux'u satin alamadi ya, onu hazmedemiyor. Bakim
maliyetlerinden bahsediyor.. Bakim gerektirmeyen bir sistemin bakim
maliyetinden ne cikar ki ? Bilmeyen adam, ayda bir cokecek (Windows oyle
yapiyor ya, ne bilsin gariban adam Linux'un windows 50 kere cokerken hala sag
kaldigini..) su kadar isim aksayacak, bu kadar masraf gelecek diye tedirgin
olur. Ne sefil firma bu MS yahu.. Boyle ayak oyunlarina kadar dusmus...

Sevindirici olan, MS'nin hakikaten Linux'u rakip gormesi. Boyle bir yaziyi ilk
satirdan sunmasi. Reklamin kotusu olmaz derler, reklamci arkadaslar.. Bu
sayede "Linux'mu ? Acaba ? Denesek miki ?" sorularida akla gelecektir ister
istemez.. Novell hakkinda bu kadar yazi yazacak olsa MS, hemde kendi
sitesinde, boyle kiytirik bahaneler one surerek, inanin Novell'ciler MS'ye her
gun cicek gonderir... Cunku yazinin sonlarindaki detay cok ilginc. Yoruma bile
gerek yok. Noktasi, virgulu, buyuk/kucuk harfine dokunmadan, birebir
copy&paste:

"Bu belgedeki bilgiler ele alinan konular hakkinda Microsoft Corporation
kurulusunun yayin tarihindeki görüslerini yansitmaktadir. Microsoft
Corporation kurulusunun degisen pazar kosullarina yanit vermesi gerektigi için
söz konusu görüsler Microsoft'un taahhüdü olarak yorumlanmamalidir; Microsoft
yayin tarihinden sonra bu bilgilerin dogrulugunu garanti edemez.
Bu Is Raporu sadece bilgilendirme amaçlidir MICROSOFT BU BELGEDEKI BILGILERLE
ILGILI OLARAK HIÇBIR AÇIK VEYA DOLAYLI GARANTI VERMEMEKTEDIR"

Boyle bir dipnotu olan bir belgeyi ne kadar ciddiye alirsiniz ?

Saygi ve sevgiler..