[Linux] Re: kfree_skb passed and skb still on a list

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Fri 15 Jun 2001 - 17:39:37 EEST

Murat Koc demiski;

Networtkun

> himm degil sanirim biraz sallamissin burada
>
> skb --> Socket Buffers

> hoca filan turu seylere gerek yok (saol tesekkur ederim) sadece Murat
> yeterli
>
> network un tamami? oncelikle networkun tamami ne demek?
>
> skb yani socket buffer lar protocol layer lar ve network devices lar
> arasinda data alisverisi icin Linux tarafindan kullanilir.

Selam,

gerci socket - programcisi olan arkadaslar daha iyi bilirler bu konuyu...
Ingilizce bir dökümanda söylebir sey yaziyor :

kfree_skb
Name
kfree_skb -- free an sk_buff
Synopsis

void kfree_skb (struct sk_buff * skb);

Arguments

  skb
  buffer to free

Description
Drop a reference to the buffer and free it if the usage count has hit zero.

Benim elimdeki almanca Kernel API Dokumentation bölümünde söyle bir
aciklama var:

<< kfree_skb(*skb) gibt den allokierten Speicher wieder frei, falls der
interne Referenzzähler 0 istt.

Yani Referenz Sayacinin degeri 0 olunca , buffer'i tekrardan serbest
birakiyormus..( Artik tam türkce nasil denirse )

Networtkun

> himm degil sanirim biraz sallamissin burada
>
> skb --> Socket Buffers

zaten orda dikkat ederseniz, "olmasi lazim" kelimesini kullandim,kesin emin
olmiyaraktan konustum, ama daha sonra Kernel API dokumentationda gördügüm
kadari ile;

kfree_skb olarak Socket Buffers Functions'larin altinda varmis..sorry..

> network un tamami? oncelikle networkun tamami ne demek?
Networkun tamami ile kastim, network hakkinda akliniza ne geliyorsa,
devicelerden tutunda, kartlara kadar, protocollara kadar....

> skb yani socket buffer lar protocol layer lar ve network devices lar
> arasinda data alisverisi icin Linux tarafindan kullanilir.

Linux tarafindan kullanilmaz murat, Kernel tarfindan kullanilir.....

Bazen böyle cümle düsüklükleri veya anlataim bozukluklarim olabiliyor..Siz
artik kusura bakmazsiniz....

Saygilar...

erkaN