[Linux] modüller

From: Osman TEKER (osman_t_98@yahoo.com)
Date: Wed 13 Jun 2001 - 13:33:54 EEST

Merhabalar;
Önce listeden çok faydalandığımı belirteyim. daha sonra şu modül olayını hala kafamda toparlayamadığımı ifade edeyim.
sndconfig programı hata mesajı verip kartı tanımıyordu. Bu nedenle açılış esnasında modüller yüklenirken hata mesajı alıyordum.Bende bunun üzerine modül olayına gireyim dedim.
Sound ile ilgili 3 modül var. Sırasıyla soundcore, soundlow ve sound. Bunları insmod ile sırayla yükleyince hata mesajı almıyorsunuz.
lsmod ile baktığınızda hepsi orda.(soundcore ve soundlow köşeli parantez içinde nedense?) fakaaat bir adet ses dosyası çalmaya kalktığımızda ses yok.
xmms -output plug-in'e göre değişiyor.-/dev/dsp ile bağlantı kurulamadı veya xxx hosta bağlanılamadı diye hata veriyor.
Araştırırken bootlog dosyasında isapnp aracının ses kartını tanıdığını gösteren mesajı gördüm. satır sonlarında :-))) vardı.şok oldum.!!! isapnp.conf dosyasında ki ACT Y satırlarının hepsini enable yapmıştım. sanırım işe yaramış. Ama sonuç aynı modules.conf dosyasındaki ayarları yüklemeye çalıştığında hata mesajı devam ediyor. Ses yok.
Anlamadım. Anladıysam arap olayım...
not : Biraz karışık anlattım ama anlamayanlar için tekrar yazarım.