[Linux] Re: Mandrake 8.0'da Turkce sorunlarinin cozumu

From: Ali AKPIN (aakpin@yahoo.com)
Date: Sun 10 Jun 2001 - 15:43:04 EEST

----- Original Message -----
From: "Nilgün Belma Bugüner" <nilgun@fide.org>
To: <linux@linux.org.tr>
Sent: Monday, June 11, 2001 9:45 AM
Subject: [Linux] Re: Mandrake 8.0'da Turkce sorunlarinin cozumu

> Selam;
>
> Aşağıdaki iletiyi gönderen arkadaşın yaptığı gibi yaparsanız, bu listede
> Türkçe karakterlerle sorun yaşarsınız. Bizim codepage'imiz iso8859-1 değil
> iso8859-9 dur.

Biliyoruz da, biz kac yildir /usr/X11R6/lib/X11/locale/iso8859-1/
altindaki iki dosyayi da
/usr/X11R6/lib/X11/locale/iso8859-9/ altina kopyaliyoruz ve Turkce
karakterleri gorup yazabiliyoruz (ref: Sn. Gorkem Cetin'in yuzlerce defa
listeye gonderdigi yanitlar. Ben farkli olarak sadece XLC.. dosyasini edit
ediyorum ve Sn. Cetin'in metodundan farkli olarak bazi menu ve basliklar da
Turkce'lesiyor). RedHat'tan farkli Mandrake, ve font/karakter sorunlari
Turkce'ye mahsus degil. Mandrake news/forumlarina bakanlar Amerikalilarin da
pek cok sorun yasadiklarini gorur. Mandrake font ozurludur.
Ayrica listede Turkce karakterlerin gorulememesi local sistemden degil
listar'dan kaynaklaniyor diye yakiniyordu kullanicilar, yaniliyor muyum.
Saygilar.