[Linux] Re: ns & mozilla - xmms

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Sun 10 Jun 2001 - 14:53:32 EEST

Selam...

PCc0d3r demiski;

> Ben kendimi bildim bileli su sorunla karsi karsiyayim :
> xmms acikken ne zaman mozilla yada netscape'i acmaya kalkissam acilmiyor.
> Islemci ilk once aciliyormus gibi bir %40'a vararak 2-3 saniye
kullaniliyor
> sanki ben hic bir seye basmamisim gibi acilmiyor ve gene islemci kullanmi
> normale donuyor. Ama xmms'i kapattigimda mozilla yada netscape kaldigi
yerden
> ben hic birseye basmama ragmen aciliyor.

Hocam hala size bir isim bulamadik....:-)

Kac MB Ram var PC de ?
Hardware/software niziden biraz bahsedermisiniz ?

Illaki nerde neler oldugunu ögrenmek istiyosaniz, sizde LIVE debug
yaparsiniz !!!!!

1 . durum.
xmms acik veya calisilir bir durumda diyelim...
Xterm gibi bir shell i acarsiniz;

strace netscape > bakalim_nerde_ne_var.txt &

yazdiktan sonra nestscape calisirken neler olup bittigini, size *******.txt
adindaki dosyaya kayit eder....

Arkasindan mesela en son 30 Satiri görmek icin;

tail 30 bakalim_nerde_ne_var.txt
yazdiktan sonra size, netscape 'ye ne oldugunu anlamis olursunuz, ki buraya
postalarsaniz belki bizde bakabiliriz neler oluyor neler olmuyor, netscape
acildiktan sonra.....

starce komutu ile degisik durumlarda hafizada olan bitenleri debug
yaparak haberder olursunuz, ki böylece neler olup , neler olmadigini anlamis
olursunuz..belki biryere takiliyordur, belki arayipta bulamadigi bir sey
vardir...felan filan gibi...( tahmin )

Ama, JAVA ile felan isiniz yoksa, benim gibi sizde OPERA kullanin !!!
Netscape asagi yukari 30 MB,,,Opera 3-4 MB..Hemde oldukca hizli...Tek fazit,
sol kösedeki bir reklam olayi....Oda önemli degil....Yada Shell de calismayi
seviyorsaniz, "lynx" var....Hepsini sollar...:-)))) tek eksik tarafi, siyah
beyaz olusu....

Saygilar....

erkaN