[Linux] Re: FreeBSD + QT + MOC ??

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Fri 08 Jun 2001 - 17:16:18 EEST

----- Original Message -----
From: "Altug Bayram" <altugbayram_2000@yahoo.com>
To: <linux@linux.org.tr>
Sent: Friday, June 08, 2001 12:43 PM
Subject: [Linux] Re: FreeBSD + QT + MOC ??

> Oncelikle qt'nin sayfasinda
> http://www.trolltech.com/products/platforms/freebsd.html
> FreeBSD 2.1den sonrasi ve gcc 2.7.1 den sonrasi icin tespit
> edilmis bir bug yok. Senin sistemin nedir bilemiyorum. Su anda
> yapabilecegim tek tavsiye oncelikle qt'yi qt paketini actiginde
> gorecegin install dosyasinin icindeki yonlendirmelere uygun
> install etmendir.Gerci derlemek 6 ssat surmus ama :-(
> Ayni sey derlenemeyen paket icinde yapmandir. Ayrica hangi
> paket oldugunu soylese idin belki iyi yardimci olabilirdik.
> Kolay gelsin

Hocam sag olun fikir icin

 bende ayni seyi düsünerekten 1 saat kadar önce make deinstall ile QT yi
sildim ve tekrardan install etme isine basvurdum...Bu arada gözüme hemen
carpan bir kac nokta oldu, TMAKE i felan hemen kendisi indirmeye,
otomatikman yani, basladi hemen ardindan lütfen TMAKEPATH inizi
/usr/local/share/tmake/freebsd-g++ olarak degistirin diye, hemen
arkasindan, -no-g++ ile bir parameter daha verdi ve eger bu parameter ile
compilern yaparsam KDE icin yapilacak programlarin daha stable olacagindan
bahseden kisa bir yazi gecti....Simdi elimde kalem kagit bekliyrom Pc
basinda, daha baska Uyari mesaji verecekmi diye....1.de öylesine birakip
gitmistik, demekki daha bircok mesaj verdi, ve tabi biz bunlari okumadik,
okuyamadik daha dogrusu....

Ayrica http://www.trolltech.com/search.html sayfasinda biraz gözden
gecirme firsatim oldu, demekki MOC + G++ ile sadece bu hatalar ile
karsilasan ben degilmisim...sayfalar dolusu mesaj gelmis..bakalim hala
okumaktayim, dise yarar birsey bulabilecemmi....:-)))

Ama sizden birsey istesem yapabilirmisiniz???
Asagidaki bir arkadasa gönderdigim Emailin bir örnegi var. Eger FreeBSD
altinda bana bu sourceyi deneme imkaniniz varmi ? TAbi mümkünse...?? Ama
FreeBSD icin Port olarak yazilmamais herhangi bir programda olabilir, ki bu
program KDe altinda calisabilsin, Mesela diyelim Kwebget...Gerekli diger
ayrintilar asagidadir...

Tesekkürler....

erkaN

-------Cut/paste-------------------

Sorun Normal olarak , Mesela KDE icin yazilmis diger Programlarda, yani
sourcelerde...
Mesela diyelim Kwebget...Bu program KDE icin yazilmis, Ama ben istiyorum ki
FreeBSD altindaki KDE de calissin...(Linux altinda herhangi bir sorun yok)

Eger denemek veya bana yardimci olmak isterseiniz,

http://www.computerchannel.de/download/dl_detailseite3_db.phtml?progid=8104

adresinden Kwebget icin sourceyi indirebilirsiniz.... Bu sayfadaki orta
yerde "per FTP" yazan yer DEGIL , bilakis onun üzerindeki " Download"
yazan mavi seyin üstüne basip otomatik olarak download islemi
basliycaktir...

Aslinda illaki bu program olmasi sart degil. Sart olan sadece herhangi bir
source olabilir, ama bu source Port olarak FreeBSD-Portlari icinde
olmiycak... Ki böylece benmi hata yapaiyorum, yapiyorsam nerde yapiyorum,
ögrenmek istedigim bu...

En asagidak tekrardan yaptigim isleri copy/pasta yöntemi ile tekrardan
gönderiyorum....

Hala ayni noktadayim, Hata hep ayni... burayi gecemedim... Fikirlerin
tükendigi bir nokta yani...:-)

Sonra birde dikkatimi su cekti;
Mesela diyelim Kmago diye bir program sourcesi var; bu hem FreeBSD altinda
Port olarak var hemde internette Source larak var.... Kmago Programini, Port
olrak install etmeye calistigimda herhangi bir sorun yok,

cd /usr/ports/ftp/kmago
make install
make clean

yukardaki isle ile sourcelri download etti, compilern yapti ve program
calisti..Kisa bir porgram, sadece download etmek icin yazilmis...Yalniz
burda C++ ile compilern yapti...Simdi tekrar bu programi sildi

cd /usr/ports/ftp/kmago
make deinstall

Su anda Kmago diye bir program yok...
http://www.computerchannel.de/download/dl_detailseite3_db.phtml?progid=11539
Bu adrese gidiyorum ve ordaki Kmago icin yazilmis original Sourceleri ( ki
version numaralarina varincaya kadar ayni) download ediyorum.. ve ettim
de...

tar xvfz kmagoXXXXXXXXX
cd kmagoXX
./configure
bu kadar..Bundan sonrasi yok..CAlismiyor...
Not; asagidaki örnek zaten Kmago icin gönderdim...

Yani version numaralarina kadar ayni olan bir program, C++ ile compilern
yapilirken hic bir sorun cikarmiyorda, Neden g++ ile compilern yapilirken
sorun cikartiyor ???? Aralarinda bu kadar büyük bir farkmi var ?

Diye bütün bunalri düsünürken, -lqt parameter leri ilebir sorun
olabilecegini düsündüm veya kesfettim,....

perl -pi -e 's/-lqt/-lqt2/g' configure **/Makefile.in

Yukardaki komut ile, nekadar -lqt ile baslayan Harf varsa, onlari -lqt2
olarak degistirdim...Bir adim daha ilerledi...Simdi ./configure komutunu
birkac hata haricinde , bitiriyor... Gelelim make komutuna...cünkü install
etmek icin, 3 sey lazim:
./configure
make
make install

bu seferde MAKE komutuna takilip kaliyor....Yani bir yerlerde hata yapiyorum
ama NERDE sorusuna cevap aramak icin dünden beri ugrasiyorum hala birsey
bulamadim..