[Linux] Re: Ynt:Windows98,Me,2000,Linux

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 07 Jun 2001 - 19:19:51 EEST

Selamlar..

Uzun uzun anlattigim ilk mail, Listar'a takildi herhalde. Kisaca tekrar
anlatayim.

Once Linux ile partisyonlari olusturun. Bunun icin text modunda
kurulumu baslatip Alt+F2 vs. ile terminale gecerek fdisk kullanmak en
iyi yoldur.

hda1 - Linux extended
hda2 - Fat32
hda3 - BSDI, NeXTSTEP, QnX vs.
hda5 - /boot
hda6 - /
hda7 - Linux swap

Bu ucunden sonra W2k icin yeterince bos yer kalsin. Linux bolumlemeyi
yaptiktan sonra, Format veya kopyalamaya gecince, islemi durdurun,
resete filan basin. Sadece partisyon bilgileri olsun.

Win98'i kurun. Bu durumda fdisk kullanilmayacak sadece format
yapilacaktir.

Linux CD ile reboot edin. hda2'nin partition id'sini hda3'te
kullandiginiz sisteme getirin. Mesela QnX. hda3'u Fat32 yapin.

WinME'yi kurun. Gene sadece format kullanacaksiniz.

Tekrar Linux CD ile reboot edin. hda2 ve hda3'u Fat32 yapin.

Bos kisma (hda3) Win2K kurun.

Ardindan Linux'u kurun. Ama eski partisyonlari kullanmaya dikkat edin.
LILOya partisyonlari duzgunce belirtin.

Dikkat edin, ME ve 98 Part. Yalitilmis degildir. ME, 98'i D: olarak,
98, ME'yi D: olarak gorur. W2K ise ikisinide gorur. Linux ise hepsini
gorur dogal olarak.

Bu arada yaniniza bolca sigara, kahve, kola v.s stoklamayi unutmayin.
Ayrica hane halkini bir kac gunlugune baska yere gitmeye, akrabalara
filan, ikna edin ki sinirinizi onlardan cikarmayin. Cunku buyuk
ihtimalle cok hata yapacaksiniz, 40 GB HD'yi formatlamak dahi saatler
surer.

Ayni metotla, Linux+Win98+Win98, Linux+Win95+Win98 kurdugum oldu.
Herhalde ME'de sorun cikarmaz.

Umarim sonucu bildirmeyi unutmazsiniz.

Saygi ve sevgiler..