[Linux] Ynt: Re: 2.4.5 Kernel, GLIBC, RTL8139, KDE Maceralari

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 07 Jun 2001 - 00:05:30 EEST

Selamlar..

Zaten bunlari, RTL8139'un datasheetlerini filan soyle bir iyice elden
gecirmistim, listeye yazmadan. Dikkatleri yonlendirdigin ve bu guzel
kaynaklari tekrar hatirlattigin icin cok tesekkurler. Fakat elimde VIA
chipsetinin dokumanlari yok. Yerini bilenler varsa, bana bildirebilirlerse
sevinirim. Bu ethernetler BusMaster ile calisir, BusMaster konusunda
VIA'larin biraz zaaflari oldugunu da farkediyorum. Eger ikisini cross check
edebilirsem belki bir yerlere ulasabilirim. Kerneldeki chipset destegi PCI
Yolundan daha ziyade I/O ve FSB hatlarina yonelik, buradan birseyler
cikarmak pek mumkun olmuyor. Zaten elimdeki ilk 2.4 src.de bir kac gun once
gecti elime. Henuz derinlerine dalamadim. Fakat gozucuyla bakilinca bile
evrimsel degil, devrimsel bir takim radikal degisiklikler oldugunu farketmek
kolay. Bence herkes bu cekirdege saldirmali, varsa buglari filan kisa
zamanda rapor edip, tam stable hale getirmeli. POSIX tadinda BSD kivaminda
bir kernelimiz olacak yakinda.. Malum 2.2 den bir sonrasi 2.4 bizde. Fakat
bence 3.0 bile olabilirdi.

KDE, hala calismiyor. Ama GNOME calisiyor, canavar gibi. Hal boyleyken
tembellik damarlarim kabariyor. Hazir bulasmisken KDE 2 kusur cikmis
deniyordu. Onu bulup denemek lazim. Ama once bir boyuna posuna bakip, gozum
keserse cift modemle dalmayi dusunuyorum. Bunun icin simdi de, maymun
istahim beni wget'in src.lerine itiyor. Bir yama yapsak, iki modemden birden
datayi indirse iyi olur mu ? Istiflenecek bir TIR dolusu Maggi corba varken
bu ise dalmak mi, Kizilirmak'a kendimizi atmak mi daha zor ? Beni bu dertten
kurtaracak bir cozum, uygulama vs. bilen var mi ?

Saygi ve sevgiler..