[Linux] 2.4.5 Kernel, GLIBC, RTL8139, KDE Maceralari

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 06 Jun 2001 - 14:01:56 EEST

Selamlar..

Isyerindeki Gelecek Linux'a "bir kerecikten bir sey olmaz, bozalim
calisan sistemi" diyerek 2.4.5 kurmaya ciktim. 1 hafta kadar surmesine
ragmen nihayet kernel-2.4.5-src.tar.gz'yi indirdim. Derledim bir guzel.
870 K. Dedim kendime LILO buna itiraz eder. /boot'a yerlestirdim.
lilo.conf'u duzelttim, lilo.. Garip ama itiraz etmedi. Reboot sonunda
2.4.5 kernel calisti da ama elbette bu birseyler isteyecek. Oncelikle
GLIBC2.2.3 kurayim dedim. Sonuc, RPM'i glibc 2.2.3-10 common istedi.
Indir bakalim 7 kusur MB. Onu kurayim dedim, olmaz dedi rpm, bir
seylerle cakisiyormus. --force --nodeps vs. kurdum. O ara 2.2.16 eski
kernelle calisiyordum. Makine afalladi, sasirdi, perisan oldu. ls bile
calismaz hale geldi haliyle. Neyse, 2.4.5 kernelle tekrar boot edince
bunlar calisti. Fakat modulleri yuklemiyor. Elbet kerneld vs. degismeli
diyerek modutils ve binutils'i de ite kaka (--nodeps vs.) kurdum.

Acildi. Ethernet kartindan bir mesaj: Assert ! 926. Satirda hata.
Neymis null pointer hatasi. SysLog'da ethernet calisiyor ama, hw adresi
filan gecersiz. src. kodda biraz ustlere bakinca PIO (PCI I/O)
kullanirsa olabilir diyerek 8139too'yu biraz duzelttim. Tek yaptigim
PIO kullanimini saglayan direktifleri iptal etmek oldu. Modulu
derlerken warningler tonla. Iste kullanilmayan miir degiskeni vs. Fakat
derleme bitince insmod ile yukledim. 1-2 saniye dhcp icin bekledi ve
calisti. Hala da calisiyor.

Onboard VIA82Cxxx ses kartinin modulu yokmus. Oysa derledigimi
hatirliyorum. Yani kerneli derlemeden once onuda secmistim
menuconfig'de. Simdi onu arayacagim. Herhalde o da cozulur.

Sormak istedigim, 2.4.2 kernel kullanan comm.serverimizin, ayni sekilde
kerneli upgrade edildi. Fakat o bu kartla sorun cikarmadan calisti. Bu
sorunlarla daha onceden karsilasan varmi ? Ne gibi bir cozum
onerebilirler ?

Eger boyle bir sorunla karsilasmamissaniz, yarin 2.4.5 kernelde
karsilasirsaniz bu bilgiler isinize yarayabilir. rtl8139 birhayli
yaygin bildigim kadari ile.

Saygi ve sevgiler.