[Linux] Mandrake Linux 8.0 ve Türkçe :-((

From: Yıldırım Karslıoğl (ykarslioglu@superonline.com)
Date: Wed 06 Jun 2001 - 11:22:30 EEST

Merhabalar,

Mesajıma beni mazur görmeniz dileğiyle başlamak istiyorum. Şimdiye kadar hep
Slackware kullandığımdan, Mandrake gibi rpm tabanlı ve Red Hat' e benzeyen
Linux dağıtımlarının dosya sistemine, dolayısıyla konfigürasyon işlemlerine
pek hakim değilim. Ancak listeye gelen mesajlardan anladığım kadarıyla,
özellikle Mandrake Linux 8.0 da Türkçe karakterlerin gerek konsolda, gerekse
X ortamında yazılması ile ekranda ve yazıcı çıktılarında düzgün
görülebilmesinde çoğunluk kullanıcı arkadaşların yaşadığı ve bir türlü
çözemediği problemler var.

Uzun süredir Mandrake kullanan akadaşlardan halihazırda bu soruna çözüm
bulmuş olanlar varsa ve tecrübelerini listeye taşıyabilseler, benim gibi
devamlı bu konuyla ilgili soru soran arkadaşların yaşadıkları sorunlar büyük
ölçüde hallolacaktır.

Daha önce çözüm olarak istede kouşulan yöntemleri denedim, ama herhalde bazı
ayarları tam olarak yapamadığımdandır, kendi adıma başarılı olamadım. Liste
arşivlerinde de detaylı bir çözüm bulamadığımdan son çare olarak sizlere
yazıyorum. Vereceğiniz cevaplar için yararlanacak arkadaşlar adına çok
teşekkür ederim.

Dr. Yıldırım Karslıoğlu
GATA Patoloji A.D. Uzm. Öğc.
ykarslioglu@superonline.com