[Linux] udma66

From: Baris Hasdemir (hasdemir@istanbul.linux.org.tr)
Date: Tue 05 Jun 2001 - 01:27:03 EEST

selamlar,

slackware-current'ta (7.1. ve 7.0'da da) diske yaziyor veya okuyorken makina
tamamen bloke oluyor.
hard disk modeli: quantum fireball LM 15 7200 rpm Ultra ATA/66
anakart MSI K7T pro 2-A

slackware'i kurduktan sonra hard disk icin ekstra bir ayar yapmiyorum.
(cunku acilista guzel guzel ismini yaziyo harddiskin, ben de tanidi herhalde
diyorum)

Sorun buradan mi kaynaklaniyor? Eger oyle ise tanitmak icin nasil bir yontem
izlemem gerekir?

hdparm kullanmam sart midir? netteki taramalarimda hdparm kullanmanin veri
hatta hardware kaybina neden olabildigini okudum. Dogru mudur yoksa geyik
mi?

kernelde degisiklik yapmam gerekiyor ise neresinde yapmam gerekiyor? Cunku,
UDMA66 tarzi bi basliga rastlamadim.

tesekkurler,
baris