[LINUX:25723] Re: yavas internet ve netscape sorunu

From: Onur (okucuk@yahoo.com)
Date: Fri 23 Feb 2001 - 11:00:32 EET

Selamlar

he> selamlar

he> red hat 7.0'in problemleriyle basa cikamayinca hantalligi goze alip sistemime tekrar mandrake 7.2 yukledim ve fakat bazi sorunlar suruyor

Mandrake 7.2 kesinlikle hantal, ben de sebebini bir turlu anlayabilmis
degilim, cozumum de malesef yok...

he> 1.walla billa dns numaralarini falan kontrol ettim. linuxconfig'in kurcalamadigim yeri kalmadi. proxy'lere baktim ama netscape hala "unable to locate www.linux.org.tr" yaziyoo birde "please check
he> your server name" falan diyo da baska bir sey demiyo. fakat konqueror her siteye adam gibi baglaniyor. ne oluyor bu netscape'e

Mandrake 7.2 ile gelen netscape i ben hic calistiramadim. Bazi
sitelere baglaniyor, ama yonlendirme vs oldugunda sapitiyor....
mail.yahoo.com a bir turlu giremedim, cok temel bir problemi var
kesinlikle.. Mandrake update e bakmani oneriririm, elbet bi cozum
bulmuslardir. (drakconf da mandrake update calistir, netscpe le ilgili
update leri sana gosterip, istersen download edip yukleyecek)

he> 2.sistemime opera'nin browserini yuklemeye kalksam bunu nasil yaparim. programa iki kere tiklayinca bisey olmadi ::)))

Permissionlari executable mi ? sag mouse click, ozellikler de sanirim
ayarlaniyordu.... Yanliz tavsiyem, grafik ortamda kurmak icin bile
olsa bir konsol penceresi acip ordan calistirman, boylece ne hata
mesaji verdigini gorebilir neler oldugunu takip edebilirsin...

he> 3.yaw bu internet hizini hic olmazsa windows'un hizina biraz yaklastirmanin bir yolu yok mu. microsoft'cularin karsisinda rezil oluyorum. ooolumm linux dedigin de bu mu falan diyolar. kde 2.0
he> kullaniyorum. internet hizinin yavas olmasi sistemin genel hantalliginin bir sonucu olabilir mi? linuxconf'a baktim ram'lar 128, swap 502 MB gorunuyor.

Ram ve swap gayet yeterli, sisteminin cok hantal oldugunu sanmiyorum.
Zaten onemli olan internetten gelecek veriyi isleyebilcek kadar hizli
olmasi... Bence senin problemin internete baglanmak icin kullandigin
device'in driver inin tam dogru kullanilamamasi, ne yontem
kullaniyorsun? Eger modem kullaniyorsan kesinlikle ve kesinlikle
wvdial tavsiye edecegim, freshmeat.net adresinden bulabilirsin,
modeminin duzgun kullanildigini goreceksin. Mantiken ne fazlasi var
bilmiyorum, ama kppp den x-isp ye bir suru program denedim, wvdial
kadar iyisini gormedim. Kppp ye kiyasla her nedense wvdial
kullandigimda benim eski modemim (wisecom 33.600, sonra wisecom 56K)
cok daha hizli calismisti, sanirim ati sorgularindan
kaynaklaniyor,emin degilim.

Bir de, su anda USR 56 K external kullaniyorum, kesinlikle ve
kesinlikle wimdows da 4K ile cektigim bir seyi, resetleyip linux da
cekmeye kalktigimda 5K+ cekiyorum. Neden ? Bilmiyorum, ama oluyor iste
:)

he> ufff gene bir suru soru oldu. ee kusura bakmayin artik.

Benden de bi suru uzun cevap oldu, ben bunu cok yapiyorum :)

he> herkese simdiden tesekkurler

he> selam ve sevgiler

 Onur