[LINUX:25722] RE: 25694] yeni linux'cunun problemleri

From: mehmet kizilsakal (Mehmet.Kizilsakal@unilever.com)
Date: Fri 23 Feb 2001 - 10:44:50 EET

*** Mdk7.2 hantal derken nedemk istediniz açıklarmısınız. Xwindow mu yavaş ,
yoksa consol da da yavaşlık var mı?. Her ikisinde genel bir yavaşlık varsa,
daha önce ki cevaplarda bahsedilen linuxun RAM i 128MB olarak gördügünden emin
ol degilse lilo.conf da gerekli ayarlamaları yapmalısın.Eğer sadece Xwindow da
bi yavaşlık varsa ( ki çok normaldir) kurulumu nasıl yaptığını soracağım sana,
MDK ile uzman dışında bir kurulum seçeneği kullanırsanız XFree86 3,3,6 yı
kuruyor ve hardware hızlandırmasını kullanmıyor TNT2 kartlarda. Tavsiyem
XFree86 4,0,1 i kurmandır, tabii bu kadarlada bitmiyor, www.nvidia.com
adresinden detenator'ün senin için uygun son sürümünü çekmelisin (XF864.0.1
için 0.96 idi en son) , eğer XF86 3.3.6yı kullanmaya devam edeceğim dersen onun
için de detenatör sürümü var ancak versiyonu eski ve artık yeni sürücü
çıkmıyor. Sana şu kadarını söyliim, XF86, 4.0.1 i kur ( www.xfree86.org ),
detenatör 0.96 yi da kur, sonra bi quake3 oyna da performans nasil oluyor
gör.:))) bence kesinlikle performans windowsdan iyi olduğu gibi görüntü
kaliteside windowsdan iyi (şahsi kanaatimdir, dolayisiyle subjektif de
olabilir).
        Eskiden windows kullanıyorduysan eger tnt2 nin driverlerini yüklemeden önce,
VGA modunda hardware acceleration devrede değilken windowsun nasıl olduğunu
biliyorsundur. Tahminime göre su an Xwindow u öyle kullaniyorsun.

*** Diski görmeme konusunda daha önce cevaplanmış. Soruna verlien önceki
cevaplarda var.

*** İnternet meselesinde ise, standart kurulumda senin kullanmadıgin bir sürü
server çalışıyor arka planda. konsolde "ntsysv" komutuyla çalışan daemonları
incele gereksizleri kaldır, mesela httpd, postgressql,mysql,webmin,lpd gibi
daemaon lardan kullanmadıklarının başındaki işaretleri kaldır. Hatta biraz
riskli olur ama illa hız diyorsan syslog u da bir düşün (kullanmamak güvenlik
açısından iyi olmaz).
memory