[LINUX:25715] Re: samba ve rpm

From: Egemen (dr@drvermidon.com)
Date: Thu 22 Feb 2001 - 23:57:57 EET

> merhaba..
> LinNeighborhood-0.4.3-1.i386.rpm denen programi cektim ama nasil
kuracagimi
> bilmiyorum. slackware kullaniyorum. rpm formatini tar aciyormu?

Eger sistemin slackware 7.1 ise ve rpm2targz paketini kurmussan
rpm2targz dosyaismi.rpm ile dosyayı tar.gz formatına cevirirsin ve
tar -zxvf dosyaismi.tar.gz veya
gzip -cd dosismi.tar.gz | tar xfv -
komutuyla dosyayı acarsın. Bundan sonrasında INSTALL veya README gibi
dosyaların icine
bakip nasıl kurulacagi hakkinda bilgin olur. ama illa rpm olarak acmak
istiyorsan
"rpm -i dosyaismi.rpm > static" komutunu kullanabilirsin (sanırım -v
paremetresinide kullanabilirsin). sonrada
"vi static" komutu ile rpm'i kurarken nelerin olup bittigini gorebilirsin.
Sonra muhtemelen "strace ./configure 1>/dev/null 2>sil" komutuyla configure
ederken neler olup bittigini en ince ayrıntısına kadar uzman gozuyle
ogrenebilirsin. daha sonra make ve make install gibi devam edecektir buyuk
olasılıkla...make komutundan once Makefile dosyasını edit etmen gerekbilirde
ek bir not..

> server makinama samba kurdum yardimlarinizla ve calistirdim. ancak
> public olarak read-write tanittigim yere dos partitionu mount edersem
neden
> read only oluyor, bunu nasil asarim?
> sabirlariniza siginarak son soru:
> belirli bir dizinin belirli zamanlarda kopyalanmasini istersem, gorev
> zamanlayici nasil kurarım..

Bak o konuda haklısın. eger filesystem fat ise mount ettikten sonra
permission'larıyla oynayamuyosun veya en azından ben yapamadım(bilmemek
ayıp degil ogrenememek ayıp). Hatta /etc/fstab icinde rw , quota , gibi
paremetleri bile deneme ragmen.. Bunu asmanın yoluda samba.conf ile. Daha
ayrıntılı olarak sambayı gelecek turkceye cevirmisti sanırım sitesinden
indirebilirsin. Tek yolu samba.conf bildigim kadarıyla. Samba.conf 'ta
writeable = Yes (veya true) paremetresiyle sorunu cozebilirsin...create
mask = 0755 paremetresiyle de dosyayı attıgında dosya uzerinde full hakka
digerlerinde olur ve calistirabilir hakka sahip olmasını saglayabilirsin...

Iyi calismalar....