[LINUX:25698] Re: ide-raid hakkinda bilgi...

From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Thu 22 Feb 2001 - 16:28:18 EET

Himm,

uc diski raid yaparsan bir noktaya mount edecegin icin sendmail.cf icine
herhangi bir ilaveye gerek kalmaz. Zaten bunu bu sekilde de yapamazsin.
Dedim ya raid olunca sen o diskleri bir cihaz uzerinden (/dev/md0 misal)
goreceginden mount point te bir nokta olacaktir. RAID-5 yaparsan zaten (3
diskten biri parity olacak haliylen) diger iki diske bilgiyi dagitip
yazacagindan bu istedigin otomatik olarak yapilacaktir. (software raidle
bilem yapabilirsin bunu. Ne de olsa sadece ozel bir bilgiyi burda tutmaktan
bahsediyoruz. File system normal bir part. da olacagindan disk fail
olaylarinda rahatlikla toparlanabilirsin.)

Dogan.