[LINUX:25452] OFFTOPIC=Universiteliler ve Dual CPU Anakart lazim..

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 16 Feb 2001 - 15:10:48 EET

Selamlar..

Oncelikle offtopic iki mesele ile listeyi mesgul ettigimden

Istatistik olarak, en azindan benim tecrubelerime gore, universite mezunlarinin karistigi kisilik bozukluguna bagli suclar, digerlerinden daha cok. Uckagitcilik, dolandiricilik vs. gibi: Escort'un adamlari hep universite mezunu, sattigi dokuntulere bakin, INDEX ve IBM de hep Universiteli arar, bize server yapin diye Netfinity 1000 gondermisler, ESCORT'a karsilik (Belki hatirlarsiniz bir ESCORT server vardi). NF1000 = 64 MB RAM, PIII-650 (100MHz FSB), 10.1 GB IDE HDD. Fiyat=1300 kusur $ (Monitor vs. yok). Eger universite insanlari bu sekilde keriz yerine koymayi ogretiyorsa bunda cok basarili oldugu muhakkak. Tabii firmalar da insanlari keriz yerine koyup yolacak etiketli adam ariyorlar mesele bu. Gideceksiniz Muhendis filan diye keklenip geleceksiniz. Bir bilgisayar muhendisi arkadasim, Amerika'ya 2 ay kursa gitti (Firmadan), Ne ogrendin deyince, Dinamik DNS ve TIS server kurulumu ogrenmis. Ikiside calismadi, gittim , ben duzelttim, bir de X Dolar servis ucreti aldim. Anlayin iste.. Iki ayda nasil ogrenilir
bu Amerika'da diye tekrar gitti 3 ayligina !..

Kisilik etikette degildir bence, egitimde bile degildir. Kisilik biraz insanin icinden gelen bir sey. Ne tum universiteliler oyle tukaka olur, nede tum digerleri harika olur. Hepsi genlerde sakli bence, bilgi de belki, Pasteur Lise mezunu bile degildi ! Ulkemizde insanlarin ben bu isi biliyorum diyerek kendini belgeleyebilecegi bir mekanizma olmadigi icin, cahil universiteliler ve helikopter (Oyuncak degil, ciddi manada 2 kisi tasiyabilen) yapan ve ucuran ilkokul mezunlarimiz mevcut oluyor her daim...

Aslinda ben listeye anakart sormak icin yazacaktim. Acil olarak, Dual CPU destekli, IDE, Tercihan ISA slotu mevcut 150-200 $ civarinda FPGA370 (PIII) bir anakart ariyorum. Olmazsa olmaz kosul, Linux destegi. Nerde bulabilecegimi bilen varsa ozel mail atabilir. Bir kac Dist. tel ile sordum, Stokta yokmus...

NOT: Sun'dan ust duzey birinin, harward gibi meshur bir universitenin mezuniyet toreninde soyledigi bir seyler vardi. Gecen sene veya 99'da. Gidip bulun, aslinda tartismanin dunyanin her yerinde bu boyutta oldugunu goreceksiniz.

Bu arada helikopter mevzusu tamamen gercektir, gozumuzun onunde yasadik, adami 3 yil iceri tiktilar. Mahkemesinde sahit olarak bulunduk. Iste memleketimden insan manzaralari.... Su an bu sahis Israil'de bir yuksek teknoloji enstitusunde yaklasik 6 yildir.

Saygi ve sevgiler..