[LINUX:25451] Re: Genc Linux'cular araniyor!

From: Murat Arslan (arslanm@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 16 Feb 2001 - 15:10:37 EET

On Fri, 16 Feb 2001, [iso-8859-9] Adem Öztaþ wrote:

> Arkadaslar lutfen olayi kisisele dokmeyin..
>
> Bir insanin cok iyi bir IT ci olmasi icin uni gitmesine gerek yok bence
> (tabi ki gitse cok iyi olur)
> ama uni gidenleri veya uni gitmeyenleri kucumseyen tavirlar takinmak
> (asagilamak) bence cok yanlis lutfen kirici olmayalim...
>
> Not: Universite egitimi almis birisi olarak bunlari yaziyorum..

Bilgisayar ile ilgili bir bolumde okumak, ya da daha da acarsak
universitede okumak insanin IT bilgisini ya da ba$ka herhangi bir
bilgisini arttirmaz. Universite insana bilgiye nasil ula$acagini, nasil
ogrenecegini ogretir. Mezun olursun, ya da olmazsin, bu ayri bir
konu. Universitenin ki$ilige getirisi de olabilir (goturusu daha fazladir
kanimca).Kaldi ki mezun olunca sana "tamam karde$im, super bir ki$ilik
sahibi oldun, al bu da ki$ilik sertifikan" demiyorlar. Ya da okuldan
dismiss olunca "ne karaktersiz bir insanmi$sin meger sen" de demiyorlar.
Sinavlarinda insanlara ki$ilik testi uygulayan ve ona gore
mezun eden universite var mi bilmiyorum.

I$in egitimini almi$ insan her zaman iyi olacaktir diye bir kaide
yok. Bilgisayar Muhendisligi okumak icin Kimya ve Biyoloji gibi alakasiz
derslerin de yalanip yutulmasi gereken bu ulkede malesef i$ler boyle.
Begensek de begenmesek de..

Son olarak, aradigimiz elemanin kalitesini de bilmek gerekir, ondan cok
$ey beklememek gerekir. Misal, gecenlerde bir insan kaynaklari ekinde
gormu$tum bir gazetenin. Ilan $una benzer bir$eydi: "Askerligini bitirmi$,
25 ya$ini a$mami$, 7 yillik Internet Tecrubesine sahip, ilgili bolumlerden
XYZ almi$ eleman aranmaktadir." 25 yila universiteyi, askerligi ve 7
yillik net tecrubesini sigdiran adam bulsunlar bana ben opup de ba$ima
koyayim.

-arslanm