[LINUX:25435] Re: ldap

From: Omer Faruk Sen (ofsenlinux@yahoo.com)
Date: Fri 16 Feb 2001 - 09:51:16 EET

Merhabalar.Sanirim LDAP hususunda arastirma
yapiyorsunuz.Baska ne olabilirki :) Neyse size bir kac
dokuman tavsiye edeyim.Dokuman Turkce.Ilk basta
http://www.linuxfocus.org/Turkce/July2000/article159.shtml
okuyun orada baslangic olarak yeteri kadar dokuman
var.Dizin servisi basitce mysqldeki
database-->table-->field olarak dusunebilir.Yani en
ustten en alta.Agac yapili yani.Dedigim yerdeki
jpeg'lere bakarsaniz gorursunuz.DNS sistemide agac
yapili calisiyor bildigim kadari ile.Universitede
Discrete math diye bir ders gormustum gecen
donem.Tree'lerden bahsetmisti hocamiz.(binary tree
hierachical tree.... )Sanirim Ldap'ta buradan
cikti.Database olarak ldap cevap suresini minimum'a
dusurmek icin yapilmis bir sistemdir.Boylece
kullaniciya en kisa surede cevap verilir.(NSI=network
solutios INC)ldap kullaniyor mesela.Dusunun onca kisi
ayni anda `whois' cekiyor.Eger ldap ogrenecem derseniz
benim gibi www.openldap.org'tan OpenLDAP2
administrator guide'in ciktisini alin.1 aydan beridir
cok yogun olmamakla beraber onunla kafayi yiyorum :)
Gerci hala cozebilmis degilim.Yiyoruz kafayi iste
Saygilar

--- "VASFI UYSAL (IT-MEB-ONS)"

http://listweb.bilkent.edu.tr/yardim/bilkent/linux.html
> Liste arsivinin adresi: