[LINUX:25350] RE: 25283] Redhat 7.0 & Raid

From: mehmet kizilsakal (Mehmet.Kizilsakal@unilever.com)
Date: Wed 14 Feb 2001 - 14:39:49 EET

2x40GB raid hardware ilemi yoksa software ilemi yapacaksın. H/W için bir şey
diyemiyeceğim. S/W için hangi raid ? diye sorayım. Raid0 ve 1 için 2HD
yeterli.raid 0 hız sağlar ekstra güvenlik sağlamaz.raid 1=mirroring güvenlik
sağlar. S/w raid mandrake7.2 ile kurmuştum. S/W raid de tek sorunun bie /boot
partisyonuna ihtiyacın var.
istersen 40GB lik HD lerde 100-150MB lık filan bir /boot partisyon yarat (her
iki diskede aynı miktar yarat, biri /boot, biri ne istersen o maksat disklerin
sizelarını eşitlemek, gerçi gerekmeyebilir de ama her ihtimale karşı dedim.),
        sonrasında 2 tercihin var.
        1-Kernele raidle ilgili destekleri verip derlemek.Standartta modül olarak
geliyor. Modül olursa ve "/"partisyonuda raid içindeyse, raidi görmek için
gerekli modullere açılışta raidi göremediği için ulaşamayacağından paradox
yaşarsın. Yanlış aklımda kalmış olabilir
        2-"/" partisyonunu raid dışına yaratıp, raid partisyona /home filan gibi boot
da gerekmeyen bir partisyon yaratmak ve burayı yedekler için kullanmak.(şu an
yanımda lin. makina yok kontrol edemiyorum moduller "/lib/modules" altında
belkide "/usr/lib/modules" altındaydı.Eğer /lib/modules altındaysa (kontrol
etmek lazım) o zaman, /lib dizinini raid dışına alırsan sanırım kernel
derlemeden de çalışabilirsin.Ancak bunu test etmedim.

aşta da söylediğim gibi ben bunu mdk7.2 de denedim rh7,0 da olurmu garanti
edemem.
iyi çalışmalar.
memory