[LINUX:25325] RE: rc.local dosyasi

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@rt.net.tr)
Date: Wed 14 Feb 2001 - 09:14:26 EET

illa rc.local e yazmaniz gerekmez.

/etc/rc.d

altinda runlevellere gore directory ler mevcuttur.
rc0.d
rc3.d
rc5.d

oncelikle makinanizin hangi runlevelde kostugunu biliyor oldugunuzu
varsayiyorum.
benimki 3. runlevelde kosuyor.

o zaman rc3.d nin icine giriyorum
oda ne bircok dosya mevcut
kimisi
S.......
kimisi
K.......
seklinde simdi bu dosyalari biraz incelemenizi oneririm birazcik
programcilik gecmisiniz var ise shell programming bilmeseniz bile anlarsiniz
kritik nokta ise
S ile baslayan dosyalarin sistem o runlevele geldiginde icindeki deamon
calistirilmak icin kosturuldugu

K larin ile oldurulmek icin kostugu.

zaman azligindan cok detayli yazamiyorum ancak
S50myslq dosyasi olusturursaniz (diger S li dosyalardan kopya
cekebilirsiniz)
ilgili runlevel geldiginde calisacak olan S50mysql scripti sayesinde mysql
iniz calistirilir.

bu arada birkac soz isleri ezbere yapma yolunda ilerliyorsaniz dagitim,
version bagimlisi olursunuz
her dagitimin cesitli kusurlari olabilir onemli olan kusurlari bulabilip
gereken cozumleri getirebilecek deneyime sahip olmaya calismaktir.

rh7 nin MS linux yapsa bu kadar kotu yapardi tarzindaki unune ragmen hem
desktop sistemimde hemde internet server olarak kullandigim birden cok
server de hicproblemsiz calistigini ve bu sistemler uzeirnde istedigim
herseyi de yapabildigimi belirtmek isterim .

ha 7.0 da inetd yokmus ta xinetd varmis.
evet oyle ama xinetd ninde manualleri document leri vs var acip okuyunca
naisl calistigini ogrenip isinizi orada da halledebiliyorsunuz.
saygilar.

Egemen Ergel
egemen.ergel@rt.net.tr

Deneyim hiçbir zaman yanılmaz, yanılgıya düşen yalnızca kendi
sonuçlarını doğuran ve nedeni deneyimleriniz olmayan kararınızdır.