[LINUX:25239] Re: hda lar ve ses kartı hk

From: Onur (okucuk@yahoo.com)
Date: Mon 12 Feb 2001 - 23:57:49 EET

Selamlar :)

ha> merhabalar;

ha> 1. geçen hafta "hda ları mount hetme hakkında" diye
ha> mail atmıştım. arkadaşların ilgileri ve yardımları ile
ha> hda larımı linux a mount ettim teşekkür ederim. fakat
ha> başka bir sorunun şu olduğunu fark ettim; linux'a hda
ha> ları mount ediyorum linux dan çıkıyorum tekrar
ha> girdiğimde hda lar yok. tekrar mount etmem gerekiyor
ha> ve bu böyle gidiyor.(gelecek linux kullanıyorun red
ha> had tabanlı)

/etc/fstab dosyasina bakarsan, orda sistem boot ederken mount edilen
partitionlari gorursun. Oraya mount edilecek sistemleri yazarsan mount
edilir. Yok ben kendim yapmak istemiyorum dersen linuxconf'a bir bak.

ha> 2. Linuxu sistem disketi ile açıyorum ve xwindow
ha> yükleniyor xwindow dan siyah ekrana nasıl geçerim.

ctrl+alt+FX burda X=1,2,3,4,5,6 ise text mode, 7,8,9... ise grafik
mode ( yani X ) . Bu konsol degistirmek, daha cok pencere degistirmeye
benziyor. Yani X i kapatmadan yapmis oluyorsun.

ha> 3. Çözünürlüğü Ctrl+Alt+(+ veya -)ile değiştiriyorum
ha> linuxdan çıkıp tekrar girdiğimde çözünürlük yine
ha> eskisi gibi.

Cunku cozunurluk ayarın degismiyor, bu yaptiginla sadece o anki
durumunu degistiriyorsun.
/etc/X11/XF86Config ve /etc/X11/XF86Config-4 dosyalarina bak,
birinden biri senin X ayar dosyan. Dosyanin en sonlarina dogru
cozunurluklerin oldugu section lar goruceksin

modes "640x480" "800x600" vsvsvsvs gibi

boyle bir satir gordugunde X once ilk gordugu cozunurlugu kullanir,
(burada 640x480)yani sen istedigin cozunurlugu en basa yazarsan
standart olarak o acilir. Renk derinligi icinse DefaultColorDepth
parametresi kullanicaksin. (DefaultDepth de olabilir, bu X
versiyonuna gore degisir)
Mesela, bu cozunurluk sectionlarinin baslangicina

DefaultDepth 16

yazarsan standart olarak 16 bit kullanir, ve orda cozunurluk
sectionlarinda 16 olana gider, ve listedeki ilk cozunurlugu uygulamaya
calisir.

Bilmiyorum dogru duzgun anlatabildim mi, eger bir problemin olursa
istersen bana bu iki dosyanla istedigin cozunurluk - renk derinligi
ayarlarini yolla ben degistirip sana yollayayim, karsilastirirsin.

ha> yani buraya kadar sorun "linux yaptığım ayarları
ha> kaydetmiyor"

Sorun, sen ayar yapmiyorsun :)

ha> 4. Creative 128 vibra ses kartım var bunu
ha> tanıtamıyorum. Listeden bir arkadaş "windows'da
ha> özelliklerine bak (IRQ, DMA, vs) sndconfig --noprobe
ha> komutu ile listedekileri dene" dedi. Bunu (başka
ha> özellikleride) daha öncede denedim, yine denedim
ha> olmadı. Bu konudada yardımcı olabilirseniz mutlu
ha> olurum.

Soundblaster Pro olarak tanit bildigin irq ve dma larla . Bir de vibra
128 sanirim es1373 du, ben bunu sndconfig le degil de redhat le gelen
hazir modulu elle yukleyerek cozmustum ( redhat 6.2 ) .
modprobe es1371
          ^^^^ --> modul ismi bu olsa gerek, /lib/modules altinda
          biraz bakin

Bu ses kartinin ufak bir problemi var yanliz, neden bilmiyorum, hersey
dogru durust calisiyor gorunurken ses kartinin calismadigini, ama
modulu hafizadan cikarip tekrar ekledigimde (rmmod , modprobe)
calistigini gordum, ve sistemi kurduktan sonra bir kere bunu yapmam
yetti, reset vs de yapilsa problem cikarmamisti. Belki sen de boyle
bir probleme denk gelmissindir.

Neyse, uzun mail oldu, pardon. Iyi calismalar

 Onur