[LINUX:25233] Re: [LINUX:25219] hda lar ve ses kartı hk

From: Mustafa BINATLI (linux@deba.com.tr)
Date: Mon 12 Feb 2001 - 20:20:58 EET

ha> merhabalar;

ha> 1. geçen hafta "hda ları mount hetme hakkında" diye
ha> mail atmıştım. arkadaşların ilgileri ve yardımları ile
ha> hda larımı linux a mount ettim teşekkür ederim. fakat
ha> başka bir sorunun şu olduğunu fark ettim; linux'a hda
ha> ları mount ediyorum linux dan çıkıyorum tekrar
ha> girdiğimde hda lar yok. tekrar mount etmem gerekiyor
ha> ve bu böyle gidiyor.(gelecek linux kullanıyorun red
ha> had tabanlı)

/etc/fstab dosyasina mount table'inizi yazmalisiniz. Bu islemi
linuxconf'tan da yapabilirsiniz. fstab'a ekleyeceginiz satirlarin
formatini "man fstab" yazarak ogrenebilirsiniz.

ha> 2. Linuxu sistem disketi ile açıyorum ve xwindow
ha> yükleniyor xwindow dan siyah ekrana nasıl geçerim.

Ctrl+Alt+F1 ile ilk terminal ekranina gecebilirsiniz. Tekrar X-Windowa
gecmek icin Ctrl+Alt+F7 yi kullanabilirsiniz.

ha> 3. Çözünürlüğü Ctrl+Alt+(+ veya -)ile değiştiriyorum
ha> linuxdan çıkıp tekrar girdiğimde çözünürlük yine
ha> eskisi gibi.

ha> yani buraya kadar sorun "linux yaptığım ayarları
ha> kaydetmiyor"

bu degisiklikleri mutlaka kalici bir konfigurasyon dosyasina
yazmalisiniz. Ya da bu islemi sizin yerinize yapabilecek bir yazilim
kullanmalisiniz (linuxconf) gibi.

ha> 4. Creative 128 vibra ses kartım var bunu
ha> tanıtamıyorum. Listeden bir arkadaş "windows'da
ha> özelliklerine bak (IRQ, DMA, vs) sndconfig --noprobe
ha> komutu ile listedekileri dene" dedi. Bunu (başka
ha> özellikleride) daha öncede denedim, yine denedim
ha> olmadı. Bu konudada yardımcı olabilirseniz mutlu
ha> olurum.

ha> Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim, herkese
ha> iyi çalışmalar.

ha> __________________________________________________
ha> Do You Yahoo!?
ha> Get personalized email addresses from Yahoo! Mail - only $35
ha> a year! http://personal.mail.yahoo.com/

ha> Listeden cikmak icin:
ha> unsub linux
ha> mesajini listeci@bilkent.edu.tr adresine gonderiniz.
ha> Lutfen Listeci icin MIME / HTML / Turkce Aksan kullanmayin.
ha> Listeci arayuzu: http://listweb.bilkent.edu.tr/yardim/bilkent/linux.html
ha> Liste arsivinin adresi: http://listweb.bilkent.edu.tr/

--
Mustafa BiNATLI                          mailto:mbinatli@orbital.tc