[LINUX:25201] Linuxu bu yuzden seviyorum - POP3 hatasi cozuldu.

From: linux (linux@karel.com.tr)
Date: Mon 12 Feb 2001 - 11:17:49 EET

Merhaba arkadaslar...

Linux'u nicin seviyor ve kullaniyorumun cevabi... hem de bir sorunun
cozumu...

3-4 hafta once listeye bir soru sormustum, ama yanit alamamistim. Yaptigim
tum calismalar sonuc vermeyince, Mustafa Akgul hoca'ya ve Murat Koc'a (hala
listeye uye olmadigi icin kisisel mesajlarla ona ulasabilirsiniz :-) ) ozel
mesajlar attim. Her ikisi de gonderdikleri mesajlarla beni yonlendirdiler ve
hatayi bulmami ve cozmemi sagladilar (tesekkurler :-))) )

Sorun: Sifirdan kurulu bir RHServer'da Outlook Express ile mesaj atmasina
ragmen mesaj alamama.
Hata mesaji
"Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for
this include server problems, network problems, or a long period of
inactivity. Account: 'volki', Server: '195.46.132.134', Protocol: POP3,
Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F"

Ayni konfugurasyon ile calisan baska bir server'im daha oldugu icin cozumu
bulamamistim. Ve de hata mesajindan POP3'e iliskin bir ipucu gormemistim.
Akgul hocadan ve murat'tan gelen cevaplar sayesinde, hatanin "kesinlikle"
POP3 hatasi oldugu ortaya cikti (deneme amaciyle "telnet server_ip_no 110"
komutundan sonra, connection closed" mesaji cikiyordu.

Sonra bu yolda RH FAQ arastirmaya basladim. Yeni bir POP3 servisi yuklemek
yada hatayi duzeltmek icin.
RH6.2 FAQ / sendmail faq 3.10 numarali sayfada gosterilen yolla bu sorunu
hallettim.

Once POP3'u calistirian imap rpm paketini kontrol ettim. ^
#> rpm -q imap
dogal olarak kurulu olmadigini gordum.^
#> mount /mnt/cdrom
#> rpm -Uvh /mnt/cdrom/RedHat/RPMS/imap-4.7-5.i386.rpm
paket kuruldu.
sonra /etc/ınetd.conf
dosyasinda bulunan
pop-3 ...... ipop3d satirini kontrol ettim. Basinda # olmadigina emin
oldum.
#> /etc/rc.d/init.d/inet restart ile servisi kapadim actim ve sorun
cozuldu...

Karsiliksiz ve cikarsiz yardim kaynaklari
ve
insani arastirmaya iten gucu ile Linux'u seviyorum...

volkan evrin