[LINUX:25200] Re: anti-virus programlari ve linux

From: Tanju Aktug (aktugt@hipokrat.org)
Date: Mon 12 Feb 2001 - 10:50:32 EET

Umit Kepoglu wrote:

> linux uzerinde gelen-giden maillerdeki attachment dosyalarda olabilecek
> virusleri tarayabilen bildiginiz anti-virus programlari var mi?

Amavis ve bazi linux anti-virus dosyalari ile bu isi yapmak olasi. Ben
antivirus olarak antivir kullandim. Ancak cok iyi sonuc alamadim. Guncel
viruslari kaciriyor...

> bir de mysql de turkce sort nasil yaptirabilirim. turkce destekli mysql
> kurulumu icin bir howto var mi?

Eski MySQL'ler icin listede anlatilan bir yama vardi. Ayrintisini
bilmiyorum. 3.23.27'den sonra duzenler iken (./configure) secenek olarak
--with charset=latin-5 denir ve o sekilde kompile edilir ise, alan
adlari, siralama ve diger islevlerde turkce son derece guzel
destekleniyor...

Tanju Aktug