[LINUX:25166] Re: 8 saat+rh7.0-mbr=win98

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sun 11 Feb 2001 - 00:08:25 EET

Selamlar..

Eski windows'tan kalma aliskanliklari insan uzerinden zor atiyor. Sizinki de oyle bir durum. Oysa Linux'u hic silmeye ve kurmaya ugrasmadan LILO'yu yerine koyabilirdiniz. Ama bu duruma geldiyse, MBR uzerinde sadece DOS Loader bulunuyor demektir. "Missing Operation System" bunu gosterir. Kurulum esnasinda LILO'yu MBR uzerinde gosterin. Eger sorun devam ederse LILO'yu BOOT sektore koymayi deneyin. Bu arada DOS fdisk ile Linux'u buyuk ihtimalle silemezsiniz. Ayrica guncel harddisklerin hicbirine low level format atilamayacagini da hatirlatayim, sanirim bir yanlis anlasilma olmus.

Oncelikle MDK7.0 icinde bir yerlerde rescue.img diye bir dosya olmasi lazim. Bunu rawrite ile bir diskete yazin. Boylece Linux acilmazsa nelerin dondugunu gorebileceginiz bir kurtarma disketiniz olur. Sonra MDK'yi kurun. Eger LILO yerine "Missing Op.Sys." mesajini alirsaniz sistemi CD'den acin. boot sorusuna rescue komutunu verin. Disketi takin. Shell'e gelince

chroot /dev/hdXX
lilo

komutlarini kullanip LILO neyi yapamiyor bir goz atin. Olusan mesaj sorunu cozmenizde yardimci olacaktir.

Saygi ve sevgiler..

On Sat, 10 February 2001, "Hakan SAVASAN" wrote:

> Merhabalar,
> Kötü bir durum, geçmis olsun. Nortonun verdigi uyari mbr'nin degisimi ile
> ilgili. Muhtemelen linux'u nortonu kurduktan sonra kurmussunuz ve o da
> mbr'de degisiklik hissedip sormus. Aslinda oldugu gibi birak seçenegini
> isaretleseydiniz basiniz bu derde girmeyebilirdi. Neyse sizin probleminize
> dönelim. Bence çözüm yine fdisk'te. Bilgisayarinizi Win sistem disketi ile
> açip disk bölümlendirmesini tekrar yapin (Tün mantiksal sürücüleri
> kaldirarak) . Fdisk o kadarda zor bir program degil eger sabitdikler
> [...]

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com