[LINUX:25153] Re: basilix'e altarnatif

From: Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Sat 10 Feb 2001 - 18:13:50 EET

Merhaba,
>Birde qmail+postaci hususunda benimde bir kac sorum
>olacak acaba postaci'ya qmail destegi verilirken hangi
>mysql database scheme'i desteklendi?Vpopmail'de iki
>adet scheme var.Biri normal digeri de
>--enable-large-site=y ile gelen ve her bir domainin
>kendi table'ina sahip olmasini saglayan bir scheme.
>Bu hususu bilen varmi?Yakinda postaci+qmail kurmayi
>dusunuyorumda en azindan bilgim olmus olur.

qmail tabanda isleyisi acisindan cok farkli olmakla birlikte sundugu hizmetler
ve kullanici bazinda isleyisinde cok da radikal degisimler gerektirmiyor.
Postaci, qmail ile iletisimde tamamen son katman bazli calistigi icin ilk
gelistirilmesi asamasinda ozel bir caba gostermememe ragmen kucuk bir iki
degisiklikten sonra sorun cikarmadi.qmail' in ilk goze batan farkliligi
kullanici adlarinin e-mail adresleri ile ayni olmasi seklindeydi. Degistirmem
gereken tek sey username = e-mail esasina gore hareket etmesini saglamak oldu.
Tabanda veritabaninda hangi semayi kullaniyor vb... detaylar uzerinde hic bir
bilgim veya cabam olmadi.

Asil problemler vpopmail isin icine girince ortaya cikiyor. vpopmail standart
kullanimda ayni kullanici isminde birden fazla kullanici olmasini sagliyor.
yani bir makine uzerinde isim@alanadi1.com ve isim@alanadi2.com seklinde iki
kullanici olabilir. Bu is icin de hic bir yonlendirme islemine gereksinim
yoktur. Bu islevsel bir yontem ve sendmail aliskanligimizdan gelen butun
tabulari yikar bir nitelik tasiyor. Postaci, eger ayni isime ait iki kullanici
calisan bir sistemde calisirsa kesinlikle problem yaratiyor. Yani 1. kullanici
rahatlikla maillarini okuyup gonderebilirken ikinci kullanici sisteme login
oldugunda posta kutusuna dusemiyor, yani aslinda login olamiyor.

Eger qmail/vpopmail/postaci uclusunu sisteminizde kullanmak istiyorsaniz
vpopmail' in bu ozelligini kullanmazsaniz problem yok fakat kullanmak
isteyeceginizi dusunerek sqwebmail' in sizin icin en iyi alternatif olacagini
soyleyebilirim. Bu isi cok basarili bir sekilde asmislar.

Sqwebmail' in yaptigini ben de yapmak istiyorum acikcasi, ama bu is
sanildigindan daha kompleks gorunuyor ve su an icin yeterli teknik bilgiye
sahip degilim.

--
Iyi Calismalar
Umut Gokbayrak