[LINUX:25152] RE: basilix'e altarnatif+ POSTACI hakkinda

From: Ismail YENIGUL (ismail@enderunix.org)
Date: Sat 10 Feb 2001 - 17:59:58 EET

selamlar

postaci ile ilgili bende bir kac bir sey soylemek istiyorum
oncelikle boyle bir program icin Umut Gokbayrak tesekkur ederim
ama

postacida bana gore cok yanlis olan bir uygulamadan bahsediyorum

gonderilen maillerin ve cop kutusuna atilan maillerin databasede tutulmasi
hocam bu durumda kullanicilara nasil mail kotasi koyulabilir. her sey
databasede file system de bir sey yok. bu durumda kullanici 1GB mail atsa
database ne yapicak admin ne yapacak tabiki hic bir sey yapamayacak . ..

Diyebilirsinizki bir mysql table kullanicilarin
gonderdigi ve cop kutusundaki maillerin size leri kontrol eder fazla ise
kullanicinin yapmasina izin vermeez . evet bunuda dusundum ama 50 000
kullanicisi olan ve gunde 300 000 tane mail trafigi olan bir her mail icin
boyle bir kontrol yapsa ne olur database yin hali !!

bence mumkunse bu uygulamaya cozum uretin..Son olarak .Ornek :
postaci kurulmadan once
bir sistemde database parttionu %17 ken 2 hafta icinde %39 (partition cok
buyuk :) oyle 5-6 GB falan degil ) lara cikti.. ve
copteki maieileri bosalmak icin 4 gun boyunca perl script calisti...
(cunku 400-500 mail cop kutusunda olursa postaci silemiyor ve timeout a
dusuyor. sayfada hicbir sey gozukmuyor.. tabiki maillerin hic biri
silinmiyor.. )

tesekkurler kolay gelsin

Ismail YENIGUL
http://www.enderunix.org