[LINUX:25144] GUI, CLI'den kolay diyenlere ithaf olunur.. [OFFTOPIC]

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 10 Feb 2001 - 15:53:20 EET

Selamlar..

Birileri boyuna iddia ediyor. GUI ile calismak kolaydir, GUI ile kullanicilarin hayati kolaylasir diye. Iste SIKI bir Windozcunun itiraflarindan biraz alinti:

Eskiden olsa böyle işler için Delphi ya da VB’de bir program
yazardık, küçük küçük log dosyalarını tek dosya haline getirir ve Excel’de üzerinde oynayabilirdik (neticede Excel’de de VBA var). Excel’de bir sayfa 65.536 satır alabildiği, log dosyası ise bunun dört katı satır içerdiği için, başka bir yol aradım ve hayatın unix’çiler için ne kadar kolay olduğunu bir kere daha gördüm.
İşin bir kısmını Access’te yapayım dedim, fakat bir sorguda progress bar otobüs bekler gibi çakılı durunca geriye kalanı da yine VB’de ufak bir programla hallettim ve sadece birkaç saniye sürdü. Text dosyaların gözünü seveyim :)

Devami:

http://www.pclife.com.tr/archives/article/?docid=1424

Kissadan hisse: GUI'leri ogrenmenizin ziyani olmaz, ama CLI hayatinizi kolaylastirabilecek en guclu araclari icerir. Webmin, Linuxconf vs. kullanmadan da is yapabilir hale gelirseniz, hayatin ne kadar toz pembe oldugunu farkedersiniz.

Saygi ve sevgiler...

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com