[LINUX:25081] Re: beep

From: ugur coskun (coskunug@saneg.itu.edu.tr)
Date: Thu 08 Feb 2001 - 21:08:23 EET

selamlar

    Makinenin icersinde sistem hakkinda bilgileri vermek icin bir hoparlor
koyulmustur. Bu kucuk birkac wattlik haporlorun amaci sistemdeki cikan
hatalari kullaniciya bildirmektir. Mesela ornegin makinen acilirken tek bip
sesi cikarir. Mesela eger Ram de bir ariza ortaya cikarsa ise kesik kesik
beep sesleri gelir veya monuturun ekran karti ile baglantisini cikarirsan
3-5 tane beep sesi gelir. Yani makine icersindeki o kucuk haporlor sistem
hatalarini sana sesli bir sekilde bildirmeye yariyor. Simdi o hoporlorden
MP3 dinleyebilirmiyim dersen bu oldukca zor birsey ama sanirim bunun icinde
bir donusturucu yapmislardir ama sen genede sistem haporlorunden MP3
dinlemeye calismak gibi bir iskenceye kalkisma derim. Onun yerine ben fuarda
gormustum 1.000.000 a bile kucuk haporlorler var. Ses kartini tanittiktan
sonra ses kartina baglarsin haporloru oyle dinlersin. Ismailin dedigi
haporlor senin anakrtina kirmizi-siyah bir ciftli kablo ile baglidir. O
haporlorun baglantisini anakarttan cikardigin anda sistem haporlorunu devre
disi birakirsin.

umarim yardimci olmusumdur :)

Ugur COSKUN
ISTANBUL TEKNIK UNIVERSITESI - Bilgi Islem Dairesi Baskanligi
http://www.matbilg.itu.edu.tr
coskunu@itu.edu.tr coskunug@saneg.itu.edu.tr
Tel: (+90 212) 285 39 30 / 110