[LINUX:25011] RE: Yavru uygulama ciktisina erisim

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 07 Feb 2001 - 12:03:02 EET

Selamlar..

UNIX altinda bu tur shell hilelerini uygulamak cok verimsiz olur. Eger child proses bunu bir dosyaya yazarsa, o dosyayi ac vs. pek cok gereksiz islem olur. Ayrica kernel bunu bir thread gibi yorumlar. Programiniz child calistirilmaya baslaninca yurutulmeye devam eder, sizin programin sonlanip sonlanmadigini anlamak extra koda ihtiyaciniz olur.

Yapmaniz gereken: Once bir pipe olusturun. Ardindan child icin standart input ve outputu kapatin. olusturdugunuz pipe fd'leri standart input ve output icin duplicate ( dup() veya daha iyisi dup2() ile) edin. Boylece standart output -> pipe input kanalina, standart input -> pipe output kanalina yerlesir. Sizin pipe yazacaganiz deger standart inputtan childe gecer, childin standart outputa yazacagi degerde pipe uzerinden size gelir. Ayrintilar icin pipe, dup, dup2 nin man pagelerine bakabilirsiniz. Standart file handleleri: stdin 0, stdout 1, stderr 2 olarak hatirliyorum.

Ayrica LDP icinde bulunan LPG bu tur istekleri cok iyi dokumante eder.

Saygi ve sevgiler..