[LINUX:24929] Re: redhat6.1 sistem upgrade

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@rt.net.tr)
Date: Mon 05 Feb 2001 - 18:04:26 EET

paketler upgrade oluyor ve conf dosyalarinin backuplari alinarak ayni conf
larin yeni dist ile gelen orjinalleri yaziliyor.

ornegin
sendmail.cfg -> sendmail.cfg.rpmsave

seklinde degisip
sendmail.cfg seklinde 6.2 de gelen default cfg dosyasi yaziliyor du . epey
uzunca sure once yaptigim bir upgraden hatirladigim kadari ile.
ama sistem yoneticisi olmanin birinci kurali (Unix sistem yoneticisi pek
tabi) herhangi bir hareket yapmadan once backup inin alinmasi dir.
en basit cfg dosyalarini bile editlemeye baslamadan once orjinal halin baska
isimle save edilip gerektiginde orjinale donulmesinin saglayacagi
kolayliklar gozardi edilmemelidir.

Egemen Ergel
egemen.ergel@rt.net.tr

Deneyim hiçbir zaman yanilmaz, yanilgiya düsen yalnizca kendi
sonuçlarini doguran ve nedeni deneyimleriniz olmayan kararinizdir.