[LINUX:24824] Anlamsız tartismalar maalesef devam ediyormus!

From: Mehmet Dalyanda (dalyanda@itu.edu.tr)
Date: Fri 02 Feb 2001 - 20:09:20 EET

bilkentin listesinden ciktigimi sanarken tam 1 sene sonra tekrar bugun
yeniden mail almaya basladim, acaba neler oluyor diye gun boyunca takip
ettim ama goruyorum ki hala burada MS ve isletim sistemleri soyledir
boyledir, yok DNS server'larini Linux'a emanet etmisler gibi anlamsiz
mailler girla gidiyor...microsoft bana bu maili yazmam icin para falan da
vermedi, bir kac soz edip, saygida kusur etmeden tekrar ayrilacagim
listeden. oyle veya boyle bugun Microsoft dunyanin en buyuk yazilim
firmasidir. Linux MS'in en ciddi rakibidir(bunu MS de kabul ediyor) ve cok
ciddi bir yol almistir ancak Windows NT ve 2000 gercegini kabul etmemek
aksine kabul edip daha ciddi bir sekilde calismak dururken anlamsiz, tamamen
seviyesiz bir sekilde atilan maillerin hic mi hic anlami yok ve kimseye bir
sey kazandirmayacaktir. biz linux'u sistem kritik noktalarda kullaniyor ve
istedigimiz verimi iyi bir sekilde aliyoruz. ancak sistem stabilitesi,
directory servisleri, file system ozellikleri, security mekanizmalari
,sistem core mimarisi ve daha yuzlerce konuda linuxun alacagi daha cok yol
vardir nasil ki Microsoft'un da almasi gerekiyosa. "windows soyle kotudur,
boyle crash olur, NT ,windows 2000 ne idigu belirsiz isletim sistemleridir"
turunden sozler cok iddiali sozlerdir. bir isletim sistemini kotulemek icin
o sistemin mimari yapisina, core teknolojisine hakim olmak gerekir. ben
linuxun mimarisine hakim olmadigim icin linux'u kotulemeyegim oyle bir
niyetim de yok. cunku oyle bir sey yapsam en cok bu ise gonul vermis gercek
linuxculara terbiyesizlik etmis olurum. neyse sizlerden daha iyi bilecek
degilim, ukalalik yaptiysam herkesten ozur dilerim...

Mehmet Dalyanda
ITU-BIDB-Systems Support Team
dalyanda@itu.edu.tr
Pbx: +90(212)2853930 Fax: +90(0212)2856936