[LINUX:24793] Re: Boot Disk oluşturmak ...

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 02 Feb 2001 - 10:59:42 EET

On Thu, 01 February 2001, barisakan@doruk.net.tr wrote:

> <DIV><FONT face=Arial size=2>Red Hat 7.0 kullanyyorum ve kullandy&#240;ym boot diskim
> zarar gördü.&#222;imdi yenisini olu&#254;turmak istiyorum ancak i&#254;in içinden
> çykamadym.Gerekli komutlary çe&#254;itli yerlerde aradym ancak ula&#254;amadym.Tek
> buldu&#240;um elimde bir disket varsa ondan yaratabilece&#240;im.Disket yokken böyle bir
> &#254;ansym olup olmady&#240;y konusunda ise bilgiye raslayamadym.

Eğer elinizde linux kernel src.leri varsa bir boot diski olusturabilirsiniz. Ama bu bir hayli zahmetli bir metottur. Kabaca tarif edelim, eger bu isi yaparim diyorsaniz, detaylari sirasi geldikce aciklariz. Eger bu imkan yoksa, bir dos makinesinde, dagitim CD'lerindeki boot imagelerden birini rawrite kullanarak diske yazmaniz kestirme bir cozum olur. Boot imagelari genelde IMAGES dizininde, RAWRITE.EXE DOSUTILS dizininde bulunur.

1. Once kerneli derleyin.
2. ar ile bunlari gruplayin.
3. ld ile ELF non-stripped binary olusturun.
4. /usr/src/linux/arch/i386/boot icinde bootsector imagelari icin kullanilan *.s dosyalari var. bunlardan bbootsector.s, bzImage icin, bootsector.s zImage icin.
5. Bunlari derlerken icin -D__BIG_KERNEL__ opsiyonu kullanmissaniz b ile baslayan kerneller ve boot imageler kullanilmali. Ayni sekilde setup.S ve video.S icinde ayni islemleri yapin.
6. /usr/src/linux/vmlinux'u temp dizinine, kopyalayin. Bu arada .notes, .comment gibi ELF bloklarini temizleyin ki kernel biraz daha kuculsun
7. temp'deki vmlinux'u compress edin. gzip ile yapabilirsiniz.
8. /usr/src/linux/arch/i386/boot/compressed icindeki head ve misc rutinlerini derleyin. ld -r ile 7. asamada yaptiginiz kerneli link edin. Sonra gereksiz bolumleri gene temizleyin.
9. /usr/src/linux/arch/i386/boot/tools/build ile onemli degiskenleri boota yazin.
10. elde ettiginiz image'i dd ile diskete yazin.
11. Eger bunlari tamamladiysaniz, bir piyango bileti alin. Sizde bu sans varken kesin kazanirsiniz. Cunku genelde elle tek tek relocation adreslerini ayarlamak filan gerekiyor. Ben belki 30-40 denemeden sonra calistirabildim. Yukarda da prosesin tamamini yazip yazmdagimdan emin degilim. Atladigimiz hususlar olabilir.

Evet, bu isi yapmak genelde bir hayli iyi ELF, Raw Binary vs. bilgisi gerektiriyor. Bir ara mini dagitimlar hazirlamaya yarayan bir program vardi. Adini bile hatirlamiyorum, ama onun icinde bu isleri biraz otomatize eden scriptler vardi diye hatirliyorum. Eger yukardaki metodu kullanmayi dusunurseniz elimizden geldigince listedeki arkadaslarla beraber yardimci olmaya calisiriz.

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com