[Linux] Re: DISK Image i

From: Levent YILDIRIM (levent@ankara.edu.tr)
Date: Thu 02 Aug 2001 - 13:41:44 EEST

----------
Iyi gunler

Levent YILDIRIM
Tel: +995 77 457755

------

> Diskinizi bir baska linux makinaya ikinci disk olarak takmaniz =
> gerekmektedir.
>
> dolayisiyla buyuk ihtimalle komut
>
> dd if=3D/dev/hdc of=3D/imgage.img gibi birsey olacaktir.

Sanirim bunun yedek almak icin oldugunu hatirlatmaliyiz.

Aslinda kisim kisim aciklayalim daha iyi :

dd : komut kismi
if : input file anlamina gelen parametre oluyor. Burada goruntusunu (yada
image ini ) alacaginiz disk'in yolunu belirtiyoruz.
of : output file anlamina geliyor. Dolayisi ile goruntunun nereye
yazilacagini bu parametre ile belirtiyoruz.

Baris beyinde dedigi gibi bu islemler genelde makinaya baska bir disk
takilarak yapilacagi icin yukaridaki parametreler isiginda yedekleye yada
yukleme yapilirsa daha iyi olur.