[Linux] Re: DISK Image i

From: Baris Cenberci (ENK) (Baris.Cenberci@enk.ericsson.se)
Date: Thu 02 Aug 2001 - 13:17:54 EEST

Birkac ufak hatirlatma...

Diskinizi bir baska linux makinaya ikinci disk olarak takmaniz =
gerekmektedir.

dolayisiyla buyuk ihtimalle komut

dd if=3D/dev/hdc of=3D/imgage.img gibi birsey olacaktir.

hdb yerine hdc olarak takmanizi (yani primary slave yerine secondary =
master olarak) oneriririm (IDE diskler icin) Hizda fark olacaktir.

diskin unmount olmasi gerekmektedir.
disk'in image'ini almadan once swap partitionlarini ful format =
ederseniz, swap partitionlariniz bosalir, boylece mirror image'in =
sIkIstirmak isterseniz size avantaj saglar. Ayrica, fdisk ile diski hem =
kontrol hem de defrag ederseniz gene avantaj saglayacaktir.

Gene de benim onerim, dump ya da tar gibi tool'larla image almadan bu =
isi yapmak.

B.C.